U Novom Sadu će se graditi privremeni most podeljen u tri nezavisna segmenta, dva kojima se pristupa sa leve obale biće povezana sa privremenim putem, dok se trećem pristupa sa desne obale Dunava.
Izgradnja mosta - ilustracija (Foto: Pixabay)
Privremeni most potreban je za izgradnju novog mosta, a u lokacijskim uslovima, izdatim 10. marta ove godine, navodi se da će nakon izgradnje novog mosta biti uklonjeni svi privremeni objekti, u koje pored privremenog mosta spadaju i saobraćajnice koje će služiti za transport radne snage, građevinskog materijala i mehanizacije do stubova mostovske konstrukcije, piše portal 021.
Most će sa obe strane imati ograde, a navodi se i da će biti izvan plovnog puta. Ukupna dužina privremenog mosta biće 838 metara, dok će dužina privremenih saobraćajnica biti 395 metara.
Uslove za zaštitu prirode izdao je Pokrajinski zavod za zaštitu prirode, 7. marta, odnosno tri dana pre izdavanja lokacijskih uslova, a skoro mesec dana od podnošenja zahteva za lokacijske uslove (10. februar 2022).
Za ovaj projekat nije potrebna Studija o proceni uticaja na životnu sredinu, odlučilo je Ministarstvo zaštite životne sredine.
Koridori Srbije su 6. aprila podneli i zahtev za izdavanje privremene građevinske dozvole za privremeni most sa saobraćajnicama.
Inače, ugovor o izgradnji mosta u nastavku Bulevara Evrope sa vijaduktom potpisali su predstavnici Koridora Srbije, Ministarstva građevine i kineske firme "China Road and Bridge Corporation" u Gradskoj kući u Novom Sadu, 19. marta ove godine.
Iz obraćanja prisutnih saznalo se da sada sledi izrada projekta i da će zatim na izgradnji biti angažovan CRBC, što znači da neće biti tendera, a izneta je i cena od 175,5 mil EUR, koja je veća od prethodno pominjanih 130-140 mil EUR.
Radovi na pripremi gradilišta započeti su još pre nekoliko meseci, iako je privremena građevinska dozvola data samo za jednu parcelu. Uz to, u Novom Sadu se deo javnosti protivi gradnji mosta na ovaj način jer obilaznica dovodi teretni saobraćaj u sam grad, a pre oko dve godine, tu je iznenada docrtan vijadukt.
Lokacijski uslovi za izgradnju novog mosta izdati su još početkom februara ove godine, iako javnost još uvek nije videla projekat mosta koji takođe radi CRBC.
Ono što je do sada poznato su informacije iz lokacijskih uslova za most u kojima se navodi da je predviđeno da most ima minimalno dve saobraćajne trake po smeru za drumska vozila, minimalno dve dvosmerne biciklističke staze i minimalno dva trotoara za dvosmerno kretanje pešaka. Takođe, iz istog dokumenta vidi se da planirana trasa počinje između ulica Tone Hadžića i Braće Grulović, vijaduktom dužine 0,9 kilometara koji ide do Ulice 1.300 kaplara.