INFONET-468X60-BANNER

Projektno rešenje na bazi sistemskih elemenata štedi vreme i novac - Tunel Trbušani, Čačak

28.12.2021. | Gradjevinarstvo.rs

Tunel Trbušani dužine 278m predstavlja najzahtevniji objekat na novoj deonici autoputa E-763 od petlje Preljina do petlje Pakovraće, dugačkoj 12km. Deonica se nastavlja na izgrađeni deo autoputa Miloš Veliki od Beograda do Preljine i nakon očekivanog puštanja u saobraćaj značajno će smanjiti trenutne gužve na izlazu sa postojeće deonice i bitno rasteriti saobraćaj kroz Čačak.

Izgradnja Tunela Trbušani pomoću PERI sistema

Izgradnja Tunela Trbušani pomoću PERI sistema

Dvocevni tunel je građen u otvorenom iskopu pod bočnom zaštitom AB šipova, dok je izvođenje središnjeg zida omogućilo oslanjanje levog i desnog luka. Nakon toga je nastavljen iskop sve do kote kolovozne konstrukcije i vraćena zemlja preko izbetonirane tunelske konstrukcije. U okviru poslednje faze gradnje izvođeni su bočni zidovi u obe tunelske cevi. Zahtevani takt betoniranja luka je bio 15m pri čemu je unutrašnja oplata morala da se pomera na sledeći takt betoniranja u što kraćem roku.

Tunel Trbušani je nazahtevniji objekat deonice od petlje Preljina do petlje Pakovraće

Tunel Trbušani je nazahtevniji objekat deonice od petlje Preljina do petlje Pakovraće

Kao posebno važne zahteve treba napomenuti tačnost geometrije, ispunjavanje visokih zahteva kod završnog izgleda betona i podešavanje i prebacivanje oplate na naredni takt betoniranja u najkraćem roku. Sve navedeno bilo je neophodno realizovati izuzetno brzo, imajući u vidu obim projekta kao i činjenicu da rokovi završetka kompletnog projekta auto-puta zavise od roka u kojem se gradi tunel. Kompleksna geometrija tunela zahtevala je angažovanje PERI inženjerskog tima, koji je izradio rešenje oplate na bazi VARIO GT 24 zidne oplate sa nosačima, prilagođeno specifičnostima projekta, pri čemu nije bilo potrebe za dodatnom finalnom obradom. Mogućnost predmontaže VARIO sistema na PERI lageru pre isporuke na gradilište omogućila je ubrzanje procesa gradnje. Dodatan benefit za izvođača radova bila je primena VARIOKIT VTC kolica za izradu oplate tunela, čime je omogućeno izvođenje takta betoniranja od 15m za svega šest radnih dana. Za izradu zidova tunela visine 5m, u jednostranoj oplati, korišćeni su SB ramovi.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


DOKA-300X250-BANNER
TENGE-300X250-BANNER
SSAB-300X250-BANNER
West Balkans Machinery
REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;