Tunel Čortanovci se nalazi na deonici pruge za velike brzine Stara Pazova - Novi Sad, kao deo projekta modernizacije železničke linije Beograd - Budimpešta. Zbog veoma složenih geomehaničkih karakteristika terena klizišta, tunel je projektovan sa dve odvojene jednokolosečne tunelske cevi. Tunel je izveden novom austrijskom metodom NATM i sastoji se od dve paralelne cevi za jednokolosečni saobraćaj, ukupne dužine 2,2km.
Tunel Čortanovci - Peri skele i oplate
Zadatak je bio da se obe cevi izvedu istovremeno, startujući sa istog portala, sa ciljem susretanja sa drugim izvođačem na sredini tunelskih cevi.
Ni tunelska kolica niti armiračka skela nisu smeli biti prepreka unutrašnjem transportu za potrebe iskopa i izvoženja materijala, za šta je uzet u obzir odgovarajući slobodan profil za prolaz kamiona. Bila je neophodna upotreba brzog, sigurnog i pouzdanog sistema, pri čemu je ceo sistem trebalo da bude deljiv na dva identična, nezavisna segmenta dužina 6,05m, što je konstruktvnim oblikovanjem u fazi detaljne razrade i ispoštovano.
Teren na kojem se vršio iskop je tlo 6. kategorije sa značajnim prisustvom podzemnih voda, što je kreiralo veoma teške uslove za rad. Dobijeno je pouzdano rešenje kojim su postignute značajne uštede u vremenu potrebnom za izvođenje ciklusa betoniranja.
Tunel Čortanovci
Za potrebe postavljanja armature sekundarne obloge korišćena su kolica sastavljena od elemenata PERI UP Flex sistema, čime su obezbeđeni jednostavna montaža i premeštanje unutar tunela. Za izradu same sekundarne obloge tunela korišćena je PERI čelična tunelska oplata sa standardnim TET-04 kolicima.
Bitan faktor koji je značajno pojednostavio i ubrzao rad ogledao se u kontroli cilindara i točkova za pomeranje konstrukcije sa jednog komandnog mesta. Pažljivo projektovano tehničko rešenje omogućilo je, korišćenjem hidrauličnih pumpi, brzo pomeranje kolica na sledeći takt betoniranja, kao i efikasno i precizno podešavanje oplate u položaj za betoniranje.