Prihvaćen je predlog UG "Po meri metro" za južni krak, pa je izvesno da će se u planove izgradnje beogradskog metroa uneti i račvanje trasa ka Ceraku, Vidikovcu, Labudovom brdu i Petlovom brdu, navode iz ovog udruženja.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Sa druge strane, primedba da linija prolazi kroz železničku stanicu Prokop i Klinički centar nije prihvaćena.
Zahtev da se metro linijom obuhvate i naselja Cerak, Cerak-Vinogradi, Vidikovac, Labudovo brdo i Petlovo brdo, zasniva se, kako su ranije istakli "na svim prethodnim planovima metroa od 1976. godine, na osnovu kojih su pomenuta naselja i razvijana."
Gradski urbanista Marko Stojčić po završetku sednice na kojoj je razmatran Nacrt plana generalne regulacije koji se odnosi na beogradski metro izjavio je za Fonet da je Komisija za planove i Urbanistički zavod Beograda saslušala sve primedbe i na zatvorenoj sednici koja će biti održana za nekoliko dana će odlučivati o svakoj od njih.
Usvajanjem predloga koji je podneo "Po meri metro", naselja Cerak, Vidikovac, Labudovo i Petlovo brdo dobila bi metro, a ne tramvaj.
Udruženje „Po meri metro“ je isticalo da je potrebno ostaviti mogućnost izgradnje kraka ka tim naseljima u budućnosti, tražeći da se to unese u planske dokumente i da se postojeći projekat metroa prilagodi mogućem račvanju linije u budućnosti.
Udruženje je podsećalo i da su KCS i glavna železnička stanica Prokop bili obuhvaćeni svim dosadašnjim metro linijama od 1976. koje su povezivale Čukaricu i centar grada. Trenutni metro projekat prve dve linije za koji postoji finansiranje i za koji se sprema početak izgradnje krajem 2021. godine ih – ne obuhvata.
"Biće obuhvaćeni tek trećom linijom koja je još u fazi planiranja, a koja bi u najboljem slučaju ukoliko bude bilo finansijskih sredstva mogla biti gotova tek u drugoj polovini četvrte dekade 21. veka", isticalo je ovo udruženje građanja.