Polaganjem poslednjih šina na mostu između Rusije i Kine preko reke Amur, građevinski radnici su okončali radove i povezali rusku i kinesku deonicu železničke pruge, izvestila je kineska centralna tv stanica. Prema televizijskom prilogu, na gradilištu kinesko-ruskog železničkog mosta u Tongđijangu (provincija Heilongđijang) završeno je postavljanje poslednje deonice šina na pruzi između Rusije i Kine.
Most između Rusije i Kine preko reke Amur (Princscreen YouTube video GlobaLink)
Time je označen završetak izgradnje železničkog mosta između dve zemlje, preko kojeg će vozovi saobraćati projektovanom brzinom od 100 km/h, prevozeći 21 milion tona tereta godišnje, prenosi agencija Tass.
Most koji se proteže od mesta Nižnjeleninskoje do Tongđijanga preko reke Amur prvi je železnički most između Rusije i Kine, dug više od 2,2 kilometra od čega se 309 metara nalazi na ruskoj strani.
Predviđen je naizmeničan prelazak vozova preko mosta železničkom prugom sa dva standarda koloseka - širine 1.520mm za ruske vozove i 1.435mm za kineske.
Planirano je da Rusija preko ove saobraćajnice izvozi rudu gvožđa, ugalj, mineralna đubriva i šumske proizvode u Kinu.
Guverner Jevrejske autonomne oblasti Rostislav Goldstajn je najavio još u februaru da će, prema planu, prvi probni vozovi krenuti preko mosta u avgustu 2021. godine.