Vlada Srbije donela je odluku o izradi projekta izgradnje novog auto-puta "Vožd Karađorđe". Ova saobraćajnica imaće dva kraka, koji će se sa "Miloša Velikog" u Lajkovcu i Koridora 10 kod Mladenovca spojiti u Orašcu, a dalje će voditi preko Topole, Rače, Svilajnca i Despotovca sve do Bora.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Predsednik Aleksandar Vučić je najavio da počinje priprema dokumentacije za izgradnju nove saobraćajnice koja će povezati centralni deo Šumadije sa istokom Srbije. On je istakao da se trenutno u našoj zemlji grade tri auto-puta - Moravski koridor, Ruma - Šabac i Kuzmin - Sremska Rača, a da je već u pripremi dokumentacija za radove od Niša do Pločnika, kao i na Fruškogorskom koridoru. Dodao je da će u narednom periodu Srbija intenzivno raditi na velikim infrastrukturnim projektima, putevima, obnovi železničke mreže, kao i kanalizacionoj mreži.
- Završen je Koridor 10, kao i Koridor 11 koji ide ka Crnoj Gori. Sada ćemo graditi nekoliko poprečnih puteva kroz našu zemlju. Povezaćemo brzom saobraćajnicom Sombor i Kikindu - kazao je predsednik. - Radiće se i novi put od Požarevca, preko Golupca do Donjeg Milanovca. U području Golupca treba da nastane prava turistička meka.
Najavio je i okončanje nekoliko projekata čija izgradnja je u toku, a među prvima bi trebalo da već sledeće godine bude gotova deonica auto-puta od Preljine do Požege. Kraj 2021. godine je i termin za završetak radova na brzoj pruzi između Novog Sada i Beograda, kada bi vozovi trebalo da stižu od jednog do drugog grada za 27 minuta. U planu je takođe i da do decembra počnu radovi na hiljadama kilometara lokalnih puteva.
- To je ono što je drugačija Srbija i deo projekta 2025. - poručio je Vučić. - U regionalne i manje puteve će biti uloženo između četiri i pet milijardi.
Predsednik je istakao i da su u toku pregovori sa partenima za izgradnju brze pruge Beograd - Niš, od oko 240 kilometara, kojom će se brzinom 200 na sat stizati za sat i po vremena.
- Ako se ubrzo završi potpisivanje ugovora, taj projekat treba da bude gotov do kraja 2023. godine - rekao je Vučić. - Sa evropskim i ruskim partnerima ćemo ući u pregovore za izgradnju pruge Niš-Preševo, jer je značajno da imamo kompletnu prugu sa Severnom Makedonijom. Kroz Grdelicu će biti brzina oko 120 kilometara na sat, a taj put će biti za tri sata kraći nego preko Bugarske, što bi našu zemlju ekonomski dramatično ojačalo.
Na pruzi Beograd-Bar rekonstruisana je deonica Resnik - Valjevo, a ima još oko 200 kilometara do Vrbnice na granici sa Crnom Gorom, što će koštati 450 miliona evra. Vučić je napomenuo da je cilj Srbije da postigne najbolju cenu i podigne železnicu i za putnički i za teretni saobraćaj.
Procenjuje se da će nova saobraćajnica biti duga oko 245 kilometara i da će imati sedam petlji, preko kojih će biti povezana sa svim opštinama i gradovima kroz koje prolazi. Prvi korak je izrada planske i projektne dokumentacije. Trasa novog puta je iscrtana na osnovu Regionalnog prostornog plana za područje Šumadijskog, Pomoravskog, Raškog i Rasinskog upravnog okruga.
Prva petlja biće u Orašcu, gde je Karađorđe podigao Prvi srpski ustanak, a druga u Topoli. Auto-put će prolaziti i kroz Viševac, rodno mesto mesto vožda Karađorđa. Dalje trasa ide kroz Veliku Planu. Odatle će ići u Svilajnac i dalje kroz Despotovac stiže do Bora.