Direkcija za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda raspisala je javni tender u petak 22. maja za izradu tehničke dokumentacije za izgradnju saobraćajne veze Borska - petlja "Lasta", i to za sektor 6 i za samu petlju. Rok da se dostave ponude je 22. jun, a procenjena vrednost javne nabavke iznosi 14,5 miliona dinara bez PDV.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Sektor 6 je deonica koja se pruža od izgrađenog dela u naselju Medaković 3, kod okretnice javnog prevoza, do petlje "Lasta" na auto-putu Beograd - Niš. Prostire se u dužini od oko 725 metara i predviđeno je da dobije dve saobraćajne trake za svaki smer vožnje, razdelni pojas i obostrane trotoare. Ovde kolovoz sada ne postoji, a na kraju ovog poteza ponuđač koji dobije posao trebalo bi da projektuje most preko Mokroluškog potoka.
Sektor "Petlja" predstavlja priključak saobraćajne veze Borska - petlja "Lasta" na auto-put Beograd - Niš. Njime se predviđa rekonstrukcija postojeće denivelisane petlje "Lasta", odnosno izgradnja dva kružna toka i remodeliranje postojećih ulivno/izlivnih rampi.
- Priključenje veze za Mali Mokri Lug na kružni tok u okviru petlje potrebno je obuhvatiti samo u zoni njenog priključka - piše u tenderskoj dokumentaciji. - U toj zoni nalazi se Mokroluško groblje. S obzirom na to da su pojedine nelegalne grobnice zašle u regulaciju sektora "Petlja", potrebno je kroz idejni projekat razmotriti mogućnost remodeliranja rampe, kako bi se izbegle navedene grobnice. Takođe u zoni pogona GSP-a "Kosmaj" nalazi se objekat koji manjim delom zalazi u regulaciju, te bi takođe trebalo razmotriti remodeliranje saobraćajnih površina, kako bi se izbeglo njegovo rušenje.
Deonica Borska - petlja "Lasta", duga skoro pet kilometara, nalazi se u sklopu izgradnje Spoljne magistralne tangente (SMT). Ova saobraćajnica obuhvata potez od Borske ulice, preko Save Maškovića, pored naselja Stepa Stepanović i Braće Jerković do auto-puta i petlje "Lasta". Upravo je proširenje Save Maškovića značajno za žitelje naselja Stepa. Planirano je i da se napravi priključak iz naselja na ovu buduću magistralu, kojom se ukida Kružni put. Tako bi žitelji, po izlasku iz naselja, vozili ulicom koja bi po planu trebalo da ima po dve saobraćajne trake. Ipak, zbog procesa restitucije, početak gradnja SMT je neizvestan.