Konačno se nazire kraj radovima na istočnom kraku Koridora 10 koji traju duže od decenije. U Koridorima Srbije kažu da će poslednja deonica Bancarevo - Crvena Reka, od 12,3 kilometra, biti završena do kraja oktobra. Tada bi trebalo da bude pušten u saobraćaj i deo od 9,4 kilometra od Proseka do Bancareva koji je završen ranije.
Najzahtevniji posao je izgradnja galerije radi trajne stabilizacije kosine C6 na ulazu u tunel Bancarevo u levoj saobraćajnoj traci. Kompanija Integral inženjering uveliko radi na izgradnji galerije koja će natkriti levu traku auto-puta u dužini od 160 metara. Bilo je planirano da ovaj posao obavi glavni izvođač, Aktor, ali su Grci obavestili Koridore Srbije da nisu u stanju da to urade brzinom koja se od njih očekuje. Posao je dobila kompanija koja je bila angažovana i na popravkama potpornog zida koji se obrušio u Grdeličkoj klisuri.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- U toku su i radovi na asfaltiranju leve trake auto-puta, kao i na opremanju deonice saobraćajnom signalizacijom - navode u Koridorima. - Privodi se kraju i opremanje tunela Bancarevo elektromašinskom opremom. u toku su i radovi na stabilizaciji još dve kosine.
Na ovoj deonici je izgrađeno pet mostova ukupne dužine 297,3 metra, 27 kosina i tunel Bancarevo dužine 733 metra.
NA istočnom kraku Koridora 10 od Proseka do granice sa Republikom Bugarskom ukupne dužine 86,8 kilometara izgrađeno je 87 mostova, pet tunela i pet saobraćajnih petlji.
- Do sada je na istočnom kraku pušteno u saobraćaj 65 kilometara punog profila auto-puta, od Crvene Reke do granice sa Bugarskom i 17,5 kilometara paralelnog nekomercijalnog puta Bela Palanka - Pirot - navode u Koridorima Srbije. - Završetkom deonice Bancarevo - Crvena Reka, pustiće se u javni saobraćaj i kompletno završena deonica Prosek - Bancarevo dužine 9,4 kilometra, sa deset mostova i 16 kosina.