Veliko stepenište, kao najreprezentativniji pejzažno-arhitektonski ukras Kalemegdanskog parka, prošlo je temeljnu rekonstrukciju u prethodna četiri meseca. Veliko stepenište rekonstruisano je u celosti, zamenjena su gazišta i rekonstruisana je ograda, a čitav projekat koštao je 14,5 miliona dinara. Tokom rekonstrukcije promenjena je vrsta kamena kojom su bila izrađena stara gazišta, pošto je korišćen brački kamen bez odgovarajućih mehaničkih svojstava. Tokom rekonstrukcije gazišta su zamenjena monolitnim blokovima krečnjaka iz Crne Gore, koji mnogo bolje podnosi zamrzavanje i niske temperature.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Radovi su obuhvatili i ogradu stepeništa, ali je zadržana i sanirana stara konstrukcija. Tokom restauracije 1989. godine ograda stepeništa izrađena je od peščara, pa je zbog materijala primetna razlika u boji i teksturi između gazišta i ograde. Veliko stepenište biće u narednih par dana otvoreno za posetioce, međutim tu nije kraj radovima u parku.
Projekat obnove pešačkih staza na Kalemegdanu uveliko traje, a u narednih tri meseca biće obnovljeno preko 18.000m² dotrajale podloge. Velikom sanacijom je obuhvaćeno 28 pešačkih staza, plato kod fontane „Ribar“, kao i saobraćajnica Carigradski put. Sanacija staza podrazumeva zamenu asfaltne podloge, nivelaciju lokalnih ulegnuća i popravku rigola od kamene kocke. Na delovima gde nema oivičenja staza, predviđena je ugradnja novih rigola. Tokom rekonstrukcije Carigradskog puta biće izdignuti ivičnjaci za oko 6cm, kako bi se ublažio postojeći nagib na stazama. Mobilijar duž staza biće samo izmešten, i uz popravke nakon rekonstrukcije vraćen na svoje mesto. Ovim radovima biće obuhvaćene praktično sve pešačke staze na Velikom Kalemegdanu, uključujući i Savsko šetalište. Nažalost, nije predviđeno da se staze oplemene reprezentativnijim materijalima, već će samo biti prevučene slojem recikliranog asfalta.
Radovi na rekonstrukciji pešačkih staza zvanično su počeli 16. juna, a rok za završetak radova je 105 dana. Ukupna vrednost ove investicije iznosi 75.6 miliona dinara sa PDV-om, a radove izvodi konzorcijum koji čine preduzeća Beograd-put, Ras inženjering niskogradnja i Falcon Survey.