Ključni koridori u Srbiji (10, 11 i Moravski) zaobišli su Kragujevac „kao kiša", pa nadležni već godinu dana projektuju „Šumadijski koridor", koji bi najveći grad u centralnoj Srbiji povezao sa susednim opštinama i glavnim putnim pravcima u državi.
Na nedavnom otvaranju fabrike u „Mind Parku" saopšteno je da će, posle 15 godina gradnje, auto-put od Kragujevca do Batočine biti potpuno gotov sledeće godine. Deonica je dugačka 27 kilometara. Rečeno je i da se razmatra mogućnost izgradnje slične trase do Gornjeg Milanovca. Reč je o najkraćim trasama od centra Šumadije do koridora 10 i 11. Gradi se i magistralni put do Topole, a u prvoj fazi samo do Industrijske zone u „Sobovici", zbog izgradnje Simensove fabrike šinskih vozila.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Prema rečima gradonačelnika Kragujevca Radomira Nikolića, pored ovih deonica, sa nadležnim ministarstvom se ozbiljno razmatra i projektuje izgradnja „Šumadijskog koridora", koji bi Kragujevac trebalo da poveže sa Moravskim koridorom, odnosno Kraljevom i Čačkom.
Kako Novosti nezvanično saznaju, stručnjaci u Ministarstvu građevinarstva predlažu da se odmah gradi deonica do Čačka, dok nadležni u Gradskoj upravi smatraju da bi prioritet trebalo dati kraku koji vodi do Kraljeva, pre svega zbog aerodroma „Lađevci".
Deonice novih auto-puteva iznose ukupno 220 kilometara, a do sada je projektovano 110. Putni pravac prema Gornjem Milanovcu bi trebalo da počne da se gradi već u drugoj polovini 2019. godine.