Neizvesno je kada će južni krak Koridora 10 biti otvoren za saobraćaj uprkos ranijim najavama da je rok za to kraj ove godine. Planirano otvaranje odlažu radovi na nekoliko „neuralgičnih tačaka" na kojima se izvode intenzivni radovi, ali je opšti utisak da oni neće biti gotovi do Nove godine. Nadležni, nakon obilaska trase budućeg auto-puta, u ponedeljak (04.12.2018) nisu želeli da govore o rokovima, ali su naglasili da se čini sve da se ovaj najvažniji infrastrukturni projekat u Srbiji što pre završi.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- Ja danas neću da govorim o rokovima. Mislim da je 99,5 odsto svega urađeno. Svi znamo rokove i to smo nekoliko puta rekli. Danas sam imala sastanak sa izvođačima, i razgovarali smo o tim kritičnim tačkama odnosno o nekoliko stotina metara na kojima se praktično radi. Sve drugo je gotovo. Mi ćemo se maksimalno potruditi da saobraćaj krene krajem godine, ali bih ja ipak sačekala da vidimo postoje li još neke stvari koje možda treba dodatno da podržimo - kazala je Zorana Mihajlović, ministarka infrastrukture, koja je ove nedelje celo svoje ministarstvo preselila na teren.
Ona je naglasila da se na južnom kraku Koridora 10 radi najviše što se može, a na nekim pozicijama čak i neprekidno. Pod asfaltom je 24,5 od 26,3 kilometra auto-puta kroz Grdeličku klisuru. Direktor Koridora Srbije Zoran Babić je istakao da je reč o najtežem gradilištu u Evropi, jer se buduća saobraćajnica bukvalno provlači kroz klisuru pored magistralnog puta, reke i pruge.
- Kada sam došao na čelo Koridora Srbije ovaj deo auto-puta je bio ceo problematičan. To smo sveli na pet neuralgičnih tačaka. Najveća je „kosina dva" koja se obrušila avgusta ove godine. Sada taj potez ne može da se prepozna. U međuvremenu smo otkopali i odvezli 120.000 kubika zemlje, postavili 1.700 metara šipova. Ostalo je još oko 1.000 metara i radimo danonoćno - rekao je Babić i dodao da je polovina posla na izgradnji galerije gotova.
Problema ima i na takozvanoj kosini tri, gde se takođe radi u tri smene, kao i na „kosini šest", koja se uspešno sanira posle prošlogodišnjeg obrušavanja. Babić je dodao da je veoma problematična i geologija ispod magistralnog puta, ali da se i ti problemi uspešno rešavaju.
- Imamo završen tunel Predejane i levu tunelsku cev tunela Manajle. U desnoj tunelskoj cevi radovi su gotovi skoro 95 odsto, dok su dve deonice od izlaska iz tunela Manajle do Vladičinog Hana u potpunosti završene i njih krase dva prelepa vijadukta Džemen Do i Vrla, sa kojima se ponosimo - istakao je Babić, i dodao da nijedan automobil neće proći ovom deonicom dok ona ne bude maksimalno stabilna i bezbedna.
Ministarka Mihajlović je poručila da je sve ono što su izvođači radova na ovoj teškoj deonici uradili vrlo impresivno i istakla da ovde prošle godine nije bilo nijednog metra asfalta i da je Grdelička klisura 2014. godine bila samo prirodna lepota bez auto-puta. Ona se, u pratnji novinara, uverila da se na svim kritičnim tačkama radi najviše što se može.
- Tu smo cele nedelje da investitoru, izvođačima i nadzoru pomognemo sve što je neophodno kako bismo te radove dodatno ubrzali. Želja mi je i da pokažemo koliko smo toga u poslednjih godinu dana uradili na ovom projektu koji je zaista grandiozan. Dakle, tu smo. Na kraju smo. Dajte da to završimo - zaključila je ministarka Mihajlović.