Potpredsednica Vlade Srbije i ministarka građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture, Zorana Mihajlović najavila je da će nove deonice auto-puta na Koridoru 11 od Obrenovca do Ljiga biti puštene u saobraćaj u septembru ili oktobru, a da od marta počinje gradnja dela auto-puta između Preljine i Požege. Kad je reč o Moravskom koridoru, odnosno auto-putu Pojate-Preljina, potpredsednica Vlade smatra da je taj projekat važniji od svih drugih, ne računajući Koridor 10.
- Za gradnju su zainteresovani američki Behtel i kineski CRBC. Obe kompanije zbog vodnih uslova i zaštite od poplava nisu mogle da daju procenu vrednosti, ali i jedni i drugi smatraju da će ona koštati minimum 700 miliona evra. Do 1. avgusta ćemo imati gotov projekat i pustićemo ih da daju predloge za finansiranje, a mi bismo hteli što pre da potpišemo ugovor - objasnila je Mihajlovićeva.
Na pitanje koliko su nenajavljene kontrole pomogle da se ubrzaju radovi na drumskom Koridoru 10, potpredsednica Vlade rekla je da je glavna promena mnogo bolja koordinacija između Ministarstva, Puteva Srbije i Koridora Srbije.
- U nekim trenucima niste znali ko šta radi. Dođete na gradilište - nema nikoga. Tražite dokument od nadzora - nema nadzora. To je bio jedan od razloga zbog kog su neke stvari stajale ili bile sporije. Sa izvođačima koji su uvek tražili krivca u državi i naplaćivali penale počeli smo da raskidamo ugovore i da mi njima napalaćujemo penale - objasnila je ona.
Govoreći o reformi putnog sektora, Mihajlovićeva je rekla da novca za održavanje ima dovoljno, jer se ove godine očekuje 53 miliona vozila na Koridoru 10 i prihod od putarina veći je za 30 odsto, ali da će se promeniti način održavanja puteva.
- Srbija je bila podeljena na feude i svaka firma znala je šta je dobila, a šta je ona u tom održavanju uradila nije bilo bitno. Snimili smo 3.000 kilometara puteva i raspisali javne pozive za održavanje sa tačno određenim zahtevom koje uslove treba da ispune firme koje nameravaju da se bave ovim poslom. Analize su pokazale da se 20 do 25 odsto manje novca troši kada se na takav način održavaju putevi - rekla je Mihajlovićeva i dodala da će javni pozivi i za ostatak mreže državnih puteva biti raspisani do septembra.
Upitana za planove za modernizaciju železničkog Koridora 10 i pruge Beograd-Bar, Mihajlovićeva je rekla da su Rusi više zainteresovani za nastavak rehabilitacije barske pruge, dok su Kinezi više zainteresovani za rehabilitaciju pruge Beograd-Niš i za prugu od Novog Sada do Subotice.