Premijer Crne Gore Duško Marković sutra (23.03.2018) treba da se sastane sa čelnicima kineske kompanije CRBC i kineske Eksim banke kako bi razgovarali o daljem nastavku izgradnje auto-puta na relaciji Mateševo - Andrijevica - Boljare. On je kazao da se izgradnja prioritetne deonice od Smokovca do Mateševa odvija očekivanom dinamikom i da veruje da će novi auto-put uskoro povezati Crnu Goru sa Srbijom i zemljama Jugoistočne Evrope.
- Srbija bi uskoro trebalo da potpiše ugovor sa kineskom kompanijom CRBC o finansiranju ukupne dužine auto-puta kroz tu državu do granice sa Crnom Gorom, odnosno Boljara - rekao je Marković.
Na auto-putu Bar - Boljare planirana je gradnja 42 tunela i 92 mosta i vijadukta. Deonica Smokovac - Uvač - Mateševo duga je 41 kilometar i sa 63 metra nadmorske visine auto-put u Mateševu izlazi na preko 1.100 metara. Izgradnja prve deonice će koštati 809,6 miliona evra, a od tog iznosa 85 odsto (688,16 miliona) obezbediće Eksim banka kroz kredit, a 15 odsto (121,4 miliona) učešće je Crne Gore. Rok otplate kredita je 20 godina, grejs period šest godina, a godišnja stopa iznosi dva odsto. Most na Moračici, najatraktivniji objekat, dužine je 960 metara i oslanja se na pet stubova. Na ovom poslu angažovano je 3.048 radnika, od čega su 1.162 iz Crne Gore.
Premijer je objasnio da su na samitu za Zapadni Balkan u Londonu, koji je organizovala Evropska banka za obnovu i razvoj (EBRD) predstavljena tri prioritetna projekta i to Jadransko-jonska brza saobraćajnica, Jadransko-jonski gasovod, kao i širenje železničke infrastrukture, i da je finansijska pomoć izvesna.