BAU2025-468X60-BANNER

Analizirane 133 raskrsnice u Beogradu - Terazije bez kružnog toka

09.03.2018. | Mateja Beljan | Blic

Skretanja za Borču, Bele vode i Železnik, kao i raskrsnica Balkanske i Admirala Geprata, najpogodnija su mesta za izgradnju kružnog toka, stoji u Studiji opravdanosti koju je naručio Sekretarijat za saobraćaj.

Ukupno su analizirane 133 raskrsnice, a potom su im dodeljivane ocene na osnovu više parametara: one koje imaju četiri i više prilaza pogodnije su za pretvaranje u kružni tok, a kao otežavajuća okolnost uziman je tramvajski saobraćaj. Nepovoljne su raskrsnice u sredini niza semafora sa zelenim talasom. Za krajnji izbor četiri najpogodnije raskrsnice, osim te ocene (od 0 do 1), presudilo je i pitanje da li je moguće formirati kružni tok na postojećim raspoloživim površinama ili širiti prostor na druge parcele.

Na prvom mestu rang-liste sa ocenom 0,8 je isključenje sa Zrenjaninskog puta ka Borči odnosno Ovči. Reč je o velikoj raskrsnici sa dosta pešaka, a u blizini su autobuske stanice. Međutim, to nije crna tačka, a od 2009. do 2013. godine bilo je pet nezgoda sa 14 lakše povređenih. Postoje ograde koje onemogućavaju pešake da pretrčavaju ulicu van pešačkog prelaza, ali bi uvođenjem kružnog toka bio smanjen broj konflikta u saobraćaju, obezbedila bi se manja brzina i manje nezgoda, kao i manje zagađenja. Raskrsnica Balkanske i Admirala Geprata je na trećem mestu rang-liste, sa istom ocenom kao i ona u Borči.

To nije crna tačka, ali je raskrsnica nepravilna i netipična, što je potencijalni bezbednosni problem. Njena geometrija upućuje na kružni tok, a on bi uticao na „umirivanje saobraćaja". Ipak, problem je veliki broj pešaka koji bi mogli da otežaju saobraćaj.

Raskrsnica Trgovačke i Jablaničke ulice je na 17. mestu rang-liste, ali reč je o crnoj tački Ibarske magistrale kod skretanja za Bele vode i Cerak. Njeno pretvaranje u kružni tok povećalo bi bezbednost ne samo tu, već na čitavom pravcu ka centru grada.

Raskrsnica Novog Obrenovačkog puta i skretanja za Železnik nalazi se na osmom mestu rang-liste, ali je i ona odabrana kao pogodna za pretvaranje u kružni tok. Kružni tok smanjio bi brzinu vozila kako u raskrnici, tako i na prilazima, a povećala bi se bezbednost pešaka.

Studiju opravdanosti izgradnje kružnih tokova na postojećim raskrsnicama sa predlogom lokacija i idejnih rešenja uradile su beogradske firme Cep i Cestra. Studija je koštala blizu 12 miliona dinara sa PDV-om.

U studiji su analizirane i neke raskrsnice u strogom centru grada, između ostalih i Terazije - Prizrenska i Terazije - Trg Nikole Pašića. U prvom slučaju ocena je svega 0,064 od maksimalne 1, a u drugom 0,288. Gotovo nemoguć bio bi kružni tok na uglu Carice Milice i Brankove ulice (ocena 0,00336).

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;