Rekonstrukcija Karađorđeve ulice između Brankovog mosta i Beton hale u Beogradu počeće krajem godine, najavio je glavni gradski urbanista Milutin Folić.
- Trotoari pored zgrada biće prošireni na pet metara, što će se pozitivno odraziti na komercijalne potencijale u prizemlju objekata koji sada zjape prazni. Na toj strani biće drvoredi, a nastavićemo i sa obnovom fasada. Tramvajska pruga pomera se prema reci, a baštice popločavaju kamenim kockama - naveo je Folić.
Autobusi kojima je dozvoljeno da prelaze prugu da bi tik do reke pokupili turiste koji brodovima stižu u prestonicu posle rekonstrukcije dobiće rezervisana parking mesta uz ulicu, kako bi šetalište bilo oslobođeno od saobraćaja.
Potez uz Savu trebalo bi da bude prepoznatljiv i po obilju zelenila koje će presecati obnovljena biciklistička i pešačka staza, navodi se u saopštenju gradskog Sekretarijata za informiranje.
Slika. Karađorđeva ulica u Beogradu (preuzeto sa www.pixabay.com)
- Povezaćemo postojeću biciklističku stazu na pristaništu sa onom koja treba da se izgradi duž Crnogorske ulice. Delovi šetališta biće obloženi drvetom. Planirane su nove klupe, dečje igralište, prostor za skulpture, a spomenik lučkom radniku biće premešten na poziciju na kojoj će biti vidljiviji - na pravcu silaza sa velikih stepenica na reku - ističe Folić.
Projekat predviđa i uređenje platoa ispred velikog stepeništa, koje će funkcionalnije povezati Kosančićev venac i reku, a susret grada i Save u zoni Karađorđeve ulice biće na još dva mesta kod malih stepenica i u podnožju Brankovog mosta.
- Prugu oko Kalemegdana izmestićemo 2019. i tek tada ćemo konačno moći da kažemo da se grad spustio na reku. Železnički tunel trebalo bi da postane prostor za javne, kulturno-umetničke i komercijalne sadržaje - dodaje gradski urbanista.