Izgradnja donjeg nivoa u okviru nove savske obaloutvrde dobro napreduje i već je moguće nazreti konture i funkcije donje kaskade keja. Nakon završetka glavne promenade počeli su radovi na izgradnji donjeg nasipa, koji će sadržati još jedan pešački nivo sa stazama, terasama i stepeništima. Prvi uzorak donje kaskade gradi se u dužini od 460 metara, na potezu od Starog savskog mosta prema Gazeli, a radovi su počeli krajem prošle godine. Tokom prethodnog perioda izgrađen je donji bedem, gde je nasuto 30 000 kubika kamena, nakon čega je izlivena greda koja je poslužila kao osnova kosine od granitnih blokova. U prostoru između donjeg nasipa i gornjeg šetališta planirane su dodatne pešačke staze, kaskadne terase i uređeno zelenilo.
Ono sto je možda neobično za ovaj projekat, jeste da se zbog specifičnih zahteva realizuje obrnutim redosledom, pa je tako prvo izgrađen gornji deo keja, da bi se kasnije dograđivao njegov donji segment. Ovakva realizacija dosta komplikuje proces gradnje, pošto je materijale i tehniku potrebno dopremati baržama, a beton se teleskopskim pumpama prebacuje sa obližnjeg parkinga. Ipak, do sada je najveći deo posla završen tako da se u narednih nekoliko nedelja može očekivati i otvaranje prvog dela. Donji deo šetališta nalazi se blizu nivoa redovnih odbrana od poplava, što znači da će biti retko plavljeno i u upotrebi tokom najvećeg dela godine. Pored atraktivnosti, jedna od važnijih funkcija biće joj da proširi kapacitete gornjeg dela koji pešaci trenutno dele sa biciklistima.
U okviru donje kaskade primetno je da će imati dve kose rampe koje će gornje šetalište povezivati sa donjom platformom. Posmatrano sa reke, levoj rampi se pristupa kod tramvajskog mosta i pod blagim nagibom ona povezuje gornje šetaliste sa donjim nivoom. Desna rampa je znatno kraća, pa je njen nagib nešto oštriji a ona povezuje donju kaskadu i već postojeću terasu od Larsen talpi. Na mestu gde se dve kose staze spajaju izgrađena je dvospratna platforma sa velikim stepeništem. Gornji nivo u produžetku gornjeg šetališta formira vidikovac-terasu, dok je terasa na donjem nivou izdužena platforma iznad vode. Radi se o relativno atraktivnoj konstrukciji koja ima potencijala, ali će konačni utisak dosta zavisiti od završne obrade i uređenja.
Pored donje kaskade, radi se uređenje i 180 metara keja između Starog savskog mosta i Brankovog mosta, koji će povezati novu savsku promenadu sa pristaništem u Karađorđevoj ulici. Ovde je obalutvrda podignuta za jedan metar kako bi se nivelisala sa ostatkom šetališta, a izgrađena je bičiklistička staza koja se privremeno koristi i kao pešačka do završetka ostalih radova. Na vrhu nasipa izlivene su dve betonske terasice sa malim stepeništima koja se spuštaju na staru obaloutvrdu i njene kaskade. U narednim nedeljama sledi popločavanje pešačke staze, postavljanje mobilijara i zelenila.
Pored radova na savskom keju i obaloutvrdi, asfaltirani su prvi metri novog bulevara u okviru projekta Beograd na vodi. U ovoj fazi gradi se oko 400 metara novog bulevara, od čega će 200 metara biti u punom profilu, sa po 9 metara širokom saobraćajnicom za svaki pravac. Uređenje novog bulevara radi se kvalitetnim materijalima, a pored obostranih zelenih pojasa i torotara, sadržaće biciklističku stazu i četvorostruki drvored.