Crna Gora ambiciozno najavljuje širenje železničke mreže u narednih 10 godina i u planu je rekonstrukcija trase crnogorskog dela pruge Bar-Beograd.
Desetogodišnjim planom Železnica Crne Gore predviđena je, između ostalog, izgradnja pruge od Pljevalja, preko Ravne Rijeke i Berana, do Kosova, koja bi koštala najmanje 1,2 milijarde evra i čija bi dužina bila između 110 i 130 kilometara.
- Urađeni su studija opravdanosti i idejno rešenje, a razrađivano je sedam varijanti rešenja i predložena je izgradnja terminala u Beranama. Za izabranu varijantu deonice Pljevlja-Bijelo Polje (Ravna Rijeka) procenjeno je da je potrebno 745 miliona evra, a za deonicu Bijelo Polje (Ravna Rijeka)-Berane-granica s Kosovom izabrane su dve varijante i za njih je potrebno 523 miliona evra, odnosno 544 miliona - navodi se u Strategiji razvoja.
Priikom gradnje moralo bi se uraditi najmanje 19 kilometara tunela i šest kilometara mostova. Pruga bi imala jedan kolosek, sa dominantno teretnim saobraćajem i brzinom vozova u mešovitom saobraćaju do 100 kilometara na čas.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Kao dva prioritetna infrastrukurna projekta, kada je železnica u pitanju, za period do 2020. godine, predviđene su rekonstrukcija i elektrifikacija železničke pruge Podgorica-Tuzi-granica sa Albanijom i rekonstrukcija deonice Bar-Vrbnica na pruzi Beograd-Bar.
Rekonstrukcijom pruge Podgorica-Tuzi-granica sa Albanijom planirane su rekonstrukcija i modernizacija koloseka u dužini od 25 kilometara. Procenjena vrednost investicija za ovaj projekat je 37 miliona evra.
- Za prugu Beograd-Bar, deonica pruge kroz Crnu Goru Vrbnica-Bar, gde je potrebno izvršiti modernizaciju signalno-sigurnosnog sistema, remont gornjeg i donjeg stroja pruge, rekonstrukciju 106 tunela i 96 mostova, do sada je obezbeđeno 64,5 miliona evra (procena iz 2015. godine), a još nedostaju sredstva u iznosu od 183,2 miliona evra - navedeno je u Strategiji razvoja železnice.