Grad Beograd je svoj posao uradio, smart plan i ideja integrisanog javnog prevoza postoji i metro treba da se uklopi u tu viziju, istakao je gradonačelnik Siniša Mali, tokom jučerašnjeg (17.11.2016) obilaska gradilišta Ikee.
Prethodno su, u zgradi Vlade Republike Srbije, predsednik Vlade Srbije Aleksandar Vučić i gradonačelnik Beograda Siniša Mali zajednički prisustvovali predstavljanju projekta metroa u Beogradu, koji je izradio Grad Beograd. Prezentaciji su prisustvovali i predstavnici francuskih građevinskih kompanija Alstom i Egis, kao i ambasadorka Republike Francuske Kristin Moro.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Siniša Mali je istakao da će svi gradski projekti biti krunisani početkom izgradnje metroa.
- Grad Beograd je u roku koji je definisan, a to je kraj ove godine, uradio smart plan, odnosno saobraćajni master plan. Radimo na integrisanom rešenju novog javnog prevoza u Beogradu, a deo tog rešenja je i metro. Očekujem da ćemo u narednih nekoliko meseci raditi zajedno na vizibiliti studiji i da ćemo vrlo brzo pred građane Beograda i Srbije izaći sa konkretnim planom izgradnje metroa. Još ranije je potpisan memorandum između Vlade Republike Srbije i Francuske o zajedničkom ulaganju, to jest finansiranju izgradnje metroa u Beogradu i mi smo uradili veoma ozbiljnu studiju u smislu brojanja putnika i saobraćaja i projekcije potreba saobraćajnih potreba na teritoriji grada – istakao je gradonačelnik.
Govoreći o funkcionisanju „BG voza”, Mali je najavio proširenje postojećih linija.
- Uradili smo veoma ozbiljnu studiju koja se odnosi na proširenje mreže „Bg voza”, koji trenutno saobraća na potezu od Batajnice do Vukovog spomenika. Krajem godine, nakon rekonstrukcije Pančevačkog mosta, kreće i deo do Ovče, a potom i donji krak ka Resniku. To je prevozno sredstvo koje koristi oko 35.000 građana dnevno i mi ćemo iskoristiti te prednosti jer on već radi na postojećoj infrastrukturi. Mislim da idemo u pravom smeru jer je u pitanju finansija, s obzirom na stanje u budžetu Republike Srbije i Grada Beograda, sitaucija mnogo bolja nego što je bila i mogu da kažem da nikad nismo bili bliže izgradnji metroa. Vizibiliti studija, dokumenti i sva priprema traju oko dve i po godine, nakon čega može da se počne sa izgradnjom. Francuska delegacija boraviće danas i sutra u Beogradu, analiziraće celu trasu i neophodne elemente da bismo dali ponudu u vezi s finansiranjem i načinom rada, nakon toga ćemo se ponovo sastati i nadamao se u narednih nekoliko meseci završiti posao – kazao je Siniša Mali.