Ni četiri godine otkako je otvoren Most na Adi, liftovi uz njegovu konstrukciju, namenjeni za pešake i bicikliste, nisu još prevezli nijednog putnika. Uloženi 956.821 evro za njihovu ugradnju još čeka upotrebnu dozvolu, zbog čega je u toku nabavka za njihovo dalje servisiranje.
Biciklisti koji se odluče za trasu od Sajma do Novog Beograda preko Mosta na Adi, moraju da obilaze oko pristupnica ne bi li se našli na putu za željenu destinaciju. Oba lifta iz podnožja Radničke petlje, kraj restorana „Stenka“, zabravljeni su i van upotrebe, kao i drugi sa suprotne strane.
Već naviknuti na natpis na digitalnom ekranu „van upotrebe“, dvotočakši ga zaobilaze. Ipak, ovih dana, mogu se videti radnici oko kućica za liftove.
- U toku je postupak javne nabavke za dodatno servisiranje biciklističko-putničkih liftova – poručuju iz „Direkcije za građevinsko zemljište i izgradnju Beograda“. - Izvođač je uveden u posao i očekujemo završetak radova, kao i stručni nalaz o ispravnosti liftova. To je neophodno da bi se dobila protivpožarna saglasnost, a, na kraju, i upotrebna dozvola.
Nakon puštanja u rad, nadležnost kontrole upotrebe liftova imaće gradska uprava.
Najjeftiniji koštao 235.400
Samo za lift na novobeogradskoj strani izdvojeno je 353.119,63 evra, dok je onaj kod Ade koštao 235.400. Tu je još i okno na čukaričkoj strani, za koje je odvojeno čak 368.301,82 evra.
I most bez potrebnih papira
Osim liftova, ceo Most na Adi čeka upotrebnu dozvolu. Razlog je što projekat nije gotov, i trebalo bi da po sredini saobraćajnice preko reke budu postavljene i šine za tramvajski saobraćaj.