Izgradnja transevropskog Koridora Vc, koji treba da poveže Budimpeštu sa lukom Ploče u Hrvatskoj, najsporije se odvija kroz BiH, jer je do sada urađeno nešto više od 120 kilometara od ukupno 337 kilometara auto-puta kroz BiH.
U Javnom poduzeću „Autoceste FBiH“ optimistični su kada je u pitanju izgradnja trase koridora kroz BiH i navode da bi do 2020. trebale biti izgrađene dve trećine auto-puta.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Najveći deo trase na Koridoru Vc, koja prolazi kroz BiH, prolaziće zapravo kroz Federaciju BiH, 285 kilometara, dok će kroz Republiku Srpsku prolaziti sa ukupnom dužinom od 51 kilometra.
Koridor Vc u BiH uključuje četiri glavne deonice, i to Svilaj na reci Savi (veza na Koridor X)-Doboj Jug, Doboj Jug-Sarajevo Jug (Tarčin), zatim Sarajevo Jug (Tarčin)-Mostar Sever i Mostar Sever-Bijača na južnoj granici s Hrvatskom.
Jasmin Bučo, direktor JP „Autoceste FBiH“, govorio je o planovima za iduće razdoblje i o pet novih projekata za novih 107 kilometara auto-puta na deonicama na području Zenice, od Žepča do Doboja, te južni deo koridora Konjic-Mostar-Buna. Preostali deo Koridora Vc bi trebao da koštati oko 2,8 milijardi evra. U ovoj godini plan je pokretanje nekoliko novih projekata na dve lokacije.
- Na lokaciji Hercegovine planiramo pokrenuti dva gradilišta, to je deonica Počitelj-Zvirovići i Buna-Počitelj. To će biti tri ugovora za gradnju, a ukupna vrednost ugovora je oko 130 miliona evra. Također je planirano i da se izvrše pripreme za nastavak dionica Jug, prema Mostaru, i prema Nemiloj u Zenici – potvrdio je Bučo.