Gradsko veće Beograda utvrdilo je predloge Generalnog urbanističkog plana (GUP) i Plana generalne regulacije (PGR). Gradonačelnik Siniša Mali rekao je da se time stvara planski osnov za modernizaciju i izgradnju grada.
- Najveći broj investitora koji ulažu ili žele da ulažu u Beograd upravo čeka usvajanje ovih dokumenata jer ona šalju jasnu poruku da je Beograd na putu modernizacije. To samim tim znači bolji Beograd, ali i nova radna mesta. Započeli smo velike projekte poput „Beograda na vodi“, a do donošenja ovih planova čekaju i brojni drugi projekti vredni na desetine miliona evra – rekao je gradonačelnik, a preneo „Beoinfo“.
Mali je dodao da je „urađen ogroman posao, te da je Gradsko veće posle 13 godina utvrdilo predloge za novi GUP i 19 planova generalne regulacije.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Prema njegovim rečima, GUP predviđa izmeštanje privrednih objekata iz centralne gradske zone, očuvanje kvaliteta poljoprivrednog zemljišta u perifernoj zoni, kao i dodatno opremanje saobraćajne i komunalne infastrukture. Predlozi za GUP i planovi biće razmatrani na sledećoj sednici Skupštine Beograda.
Prema novom GUP, u Beogradu se planiraju i izmene u saobraćaju, a to se pre svega odnosi na izmeštanje teretnog saobraćaja iz centra grada, nastavak izgradnje obilaznica, kao i na izgradnju beogradskog metroa, navodi se u saopštenju.
- Teretnom saobraćaju nije mesto u centru grada. Mi centar želimo da vratimo Beograđanima, da ga oslobodimo kamiona i da on postane jedan uređeniji i zdraviji prostor. Da bi saobraćaj u gradu funkcionisao savršeno, neophodan je metro i zato se ovim planom predviđa i njegova izgradnja – naveo je gradonačelnik.
Kako se navodi, u oblasti stanovanja je u okviru GUP, predviđena zamena postojećeg dotrajalog stambenog fonda, sanacija neplanske gradnje, ali i izgradnja novih stambenih površina. Takođe, novim GUP predviđena je revitalizacija gradskog centra, ali i aktiviranje potencijala u zoni priobalja.
Donošenjem Plana generalne regulacije (PGR) stvorile su se planske mogućnosti za nove stambeno-poslovne, kao i privredne komplekse.
- S obzirom na to da Beograd postaje sve atraktivnija investiciona destinacija, pravimo osnovu za nove privredne zone, a to znači da ćemo te prostore srediti i opremati neophodnom infrastrukturom, što će umnogome značiti i našim sugrađanima. Posle mnogo godina, Beograd se najzad otvara prema velikim investitorima – rekao je Mali.
Dodao je da će privredne zone biti izmeštene na obod grada, uz izlazne saobraćajnice.
- Plan predviđa pet većih i nekoliko manjih privrednih zona. Velike privredne zone biće uz Novosadski auto-put, obilaznicu, Zagrebački auto-put, Pančevački put, u Makiškom polju uz obilaznicu i u Bubanj potoku. Pokrivanje čitavog grada planskom dokumentacijom znači i brže izdavanje gradjevinskih dozvola – naveo je gradonačelnik.
Dodaje se da je planiran i novi kompleks za golf terene u zoni zapadno od SRC „Borča“.
U priobalju Dunava formiraće se zone sa sadržajima za različite vidove rekreacije i sportove na vodi. Na prostoru između auto-puta, Tošinog bunara i Laudonovog šanca nalaze se zdravstvene i socijalne ustanove i površina za specijalizovani centar.
Predloženim planskim rešenjem stimulisaće se izgradnja i stvaranje novog identiteta centralnog jezgra Novog Beograda kao poslovnog centra, prvenstveno u blokovima 26 i 18. To su zone koncentracije komercijalnih aktivnosti, ali i drugih, pre svega javnih sadržaja i prostora.
Površine u okviru kojih su smeštene livnica i proizvodnja traktora (IMT, FOB) i Brodogradilište „Beograd“, planirane su za transformaciju u komercijalne, stambene i javne sadržaje u skladu sa okolnim gradskim tkivom.
Otvorene su mogućnosti za razvoj nove privredno-komercijalne zone u neposrednoj blizini ranžirne stanice u Makišu, kao i planiranje novih sadržaja uz očuvanje šumskog masiva na prostoru Makiškog polja. Takođe, planiran je razvoj privredno-komercijalne zone u Vrčinu-Bubanj Potok.
Tunelom za drumski saobraćaj, koji bi povezao Savsku i Dunavsku padinu, stvorila bi se značajna veza, jer bi se pružao ispod Terazijskog grebena do Ulice despota Stefana. Taj saobraćajni pravac ima, pored ostalog, zadatak rasterećenja centralnog gradskog područja od saobraćajnih tokova na pravcu Novi Beograd-Savski amfitetar-Ada Huja.
Jedna od najvećih novina je stavljanje u funkciju tri zone – Makiškog polja, zemljišta na levoj obali Dunava u Borči i Ade Huje. Planirano je da se ove zone planski razvijaju i uskoro će se za njih doneti i planovi detaljne regulacije.