INFONET-468X60-BANNER

Sremska Mitrovica dobija podvožnjak

10.12.2015. | Živan Negovanović | RTV

U Sremskoj Mitrovici potpisan je ugovor o prvoj fazi radova na izgradnji podvožnjaka ispod pruge Beograd-Zagreb. Vrednost ove faze radova veća od 462 miliona dinara, a celog projekta oko sedam miliona evra.

Direktor „Direkcije za izgradnju grada Sremska Mitrovica“ Vladimir Sanader i izvršni direktor beogradske kompanije „Novkol“ Milorad Janković potpisali su ugovor o prvoj fazi radova na izgradnji podvožnjaka u Sremskoj Mitrovici, najveće investicije u ovom gradu nakon izgradnje pešačkog mosta.

Sanader kaže da je na tenderu postignuta niža cena od projektovane.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Na tenderu za izgradnju ovog kapitalnog objekta bila je samo jedna ponuda što možda govori i o tome koliko je ovo ozbiljan i težak građevinski poduhvat. Mi smo zadovoljni postignutom cenom koja je dvadesetak miliona manja od projektovane vrednosti. Ovo je prva faza izgradnje podvožnajka, a sam projekat se sastoji od izgradnje podvožnjaka, pristupnih saobraćajnica i kružnog toka kod Doma učenika – rekao je Sanader.

Najpre će se izmestiti postojeći infrastrukturni objekti kanalizacije, vodovoda, struje i telefonskih linija, a tek onda kreće izgradnja podvožnjaka.

- Nakon završetka pešačkog mosta preko Save, ovo je jedan od najvećih projekata koji je Mitrovica imala u svojoj novijoj istoriji. Ovaj projekat je važan za razvoj grada koji se širi na sever prema Fruškoj gori jer na jug, prema Savi, više ne može da se širi – kazao je Sanader i dodao da se sve više popunjavaju i industrijske zone Sever 1 i Sever 2 kraj auto-puta.

Zbog intenzivnog saobraćaja na pruzi i čestim manevrisanjem vozova, zastoji na pružnom prelazu su sve češći i duži, pa je drumski saobraćaj na ovoj komunikaciji veliki problem. Uz rešenje ovog problema, novi podvožnjak će bitno izmeniti i sliku grada, odnosno severnog ulaza u grad jer će podvožnjak potvrditi da je Mitrovica pravi regionalni centar.

Sanader je od građana zatražio strpljenje i razumevanje za vreme trajanja radova, a „Direkcija“ će učiniti sve da se regulisanjem drumskog saobraćaja što bezbolnije prođe kroz period radova na izgradnji podvožnjaka.

Vladimir Sanader je istakao da je dogovorena tehnologija koja podrazumeva utiskivanje cevi i ne zahteva obustavljanje železničkog saobraćaja dok traju radovi na izgradnji podvožnjaka.

Janković kaže da je ova kompanija sposobna da izvede specifične građevinske radove na infrastrukturnim objektima poput podvožnjaka.

- Radili smo nekoliko ovakvih objekata, bili smo drugi u Evropi koji su tom metodom zaštitnog štita ispod pruge obezbedili izgradnju objekata bez zaustavljanja železničkog saobraćaja i ovi je četvrti objekat te vrste koji se radi. Iako nije duži, mitrovački podvožnjak će, po poprečnom preseku, biti znatno veći od svih koje smo do sada radili – naglasio je Janković. - Otežavajuća okolnost je ta što je vrlo mali nadsloj između zaštitnog štita podvožnjaka i gornje kote šina, što mitrovački podvožnjak čini posebnim. Sve specifičnosti su i razlog što na tenderu nije bilo više ponuđača jer u zemlji niko drugi nema iskustva sa ovakvom tehnologijom.

Janković je na kraju istakao da će tokom radova biti angažovano i nekoliko mitrovačkih preduzeća, pre svega, kroz nabavku armaturnog čelika i betona. Kako je novinarima rečeno, radovi će početi najkasnije do kraja januara, a ugovoreni rok za završetak ove faze radova je 250 radnih dana.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;