U Sremskoj Mitrovici potpisan je ugovor o prvoj fazi radova na izgradnji podvožnjaka ispod pruge Beograd-Zagreb. Vrednost ove faze radova veća od 462 miliona dinara, a celog projekta oko sedam miliona evra.
Direktor „Direkcije za izgradnju grada Sremska Mitrovica“ Vladimir Sanader i izvršni direktor beogradske kompanije „Novkol“ Milorad Janković potpisali su ugovor o prvoj fazi radova na izgradnji podvožnjaka u Sremskoj Mitrovici, najveće investicije u ovom gradu nakon izgradnje pešačkog mosta.
Sanader kaže da je na tenderu postignuta niža cena od projektovane.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- Na tenderu za izgradnju ovog kapitalnog objekta bila je samo jedna ponuda što možda govori i o tome koliko je ovo ozbiljan i težak građevinski poduhvat. Mi smo zadovoljni postignutom cenom koja je dvadesetak miliona manja od projektovane vrednosti. Ovo je prva faza izgradnje podvožnajka, a sam projekat se sastoji od izgradnje podvožnjaka, pristupnih saobraćajnica i kružnog toka kod Doma učenika – rekao je Sanader.
Najpre će se izmestiti postojeći infrastrukturni objekti kanalizacije, vodovoda, struje i telefonskih linija, a tek onda kreće izgradnja podvožnjaka.
- Nakon završetka pešačkog mosta preko Save, ovo je jedan od najvećih projekata koji je Mitrovica imala u svojoj novijoj istoriji. Ovaj projekat je važan za razvoj grada koji se širi na sever prema Fruškoj gori jer na jug, prema Savi, više ne može da se širi – kazao je Sanader i dodao da se sve više popunjavaju i industrijske zone Sever 1 i Sever 2 kraj auto-puta.
Zbog intenzivnog saobraćaja na pruzi i čestim manevrisanjem vozova, zastoji na pružnom prelazu su sve češći i duži, pa je drumski saobraćaj na ovoj komunikaciji veliki problem. Uz rešenje ovog problema, novi podvožnjak će bitno izmeniti i sliku grada, odnosno severnog ulaza u grad jer će podvožnjak potvrditi da je Mitrovica pravi regionalni centar.
Sanader je od građana zatražio strpljenje i razumevanje za vreme trajanja radova, a „Direkcija“ će učiniti sve da se regulisanjem drumskog saobraćaja što bezbolnije prođe kroz period radova na izgradnji podvožnjaka.
Vladimir Sanader je istakao da je dogovorena tehnologija koja podrazumeva utiskivanje cevi i ne zahteva obustavljanje železničkog saobraćaja dok traju radovi na izgradnji podvožnjaka.
Janković kaže da je ova kompanija sposobna da izvede specifične građevinske radove na infrastrukturnim objektima poput podvožnjaka.
- Radili smo nekoliko ovakvih objekata, bili smo drugi u Evropi koji su tom metodom zaštitnog štita ispod pruge obezbedili izgradnju objekata bez zaustavljanja železničkog saobraćaja i ovi je četvrti objekat te vrste koji se radi. Iako nije duži, mitrovački podvožnjak će, po poprečnom preseku, biti znatno veći od svih koje smo do sada radili – naglasio je Janković. - Otežavajuća okolnost je ta što je vrlo mali nadsloj između zaštitnog štita podvožnjaka i gornje kote šina, što mitrovački podvožnjak čini posebnim. Sve specifičnosti su i razlog što na tenderu nije bilo više ponuđača jer u zemlji niko drugi nema iskustva sa ovakvom tehnologijom.
Janković je na kraju istakao da će tokom radova biti angažovano i nekoliko mitrovačkih preduzeća, pre svega, kroz nabavku armaturnog čelika i betona. Kako je novinarima rečeno, radovi će početi najkasnije do kraja januara, a ugovoreni rok za završetak ove faze radova je 250 radnih dana.