Kad je reč o putnoj infrastrukturi, bečejska opština u poslednje vreme liči na veliko gradilište. Predsednik opštine mr Vuk Radojević obišao je u pratnji saradnika i novinara nekoliko lokacija na kojima se ovih dana radi. Zajednički su konstatovali da se ovoliko nije ulagalo u putnu infrastrukturu još od kada je 2000. godine održan „fajnal for“ u vaterpolu i tim povodom je urađena značajno šminkanje grada.
- Sve je ovo plod dobre saradnje s Ministarstvom saobraćaja i JP „Putevi Srbije“, koje je ove jeseni investiralo preko milion evra u tekuće održavanje puteva kroz opštinu, što je za Bečej kapitalno ulaganje – ukazao je Radojević.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Prva destinacija u obilasku gradilišta bio je frekventni Petrovoselski put, gde je asfalt presvučen na ukupno dva kilometra, od „Lukoil” pumpe u gradu do benzinske stanice „Velpetrol” na izlasku iz Bečeja prema Bačkom Petrovom Selu. Potom je karavan s novinarima prošao deonicu Srbobranskim putem do raskrsnice sa Sojarskim putem, gde su četiri deonice, ukupne dužine 1,6 kilometra, presvučene asfaltom. Svi zajedno provezli su se duž 2,2 kilometra putpuno rekonstruisanog Sojarskog puta, gde su postavljene i bankine od struganog asfalta s obe strane kolovoza u širini od jednog metra. Nastavljena je vožnja kroz Industrijsku zonu prema gradu u dužini 900 metara, koja se, uparavo radi, a onda predstoji rekonstrukcija oko 400 metara puta do novoizgrađenog kružnog toka lociranog na ulazu u Bečej iz pravaca Novi Bečej i Novi Sad.
- Prvi susret gostiju našeg grada i onih koji samo prolaze kroz Bečej je, upravo, ovaj kružni tok. To je prva slika grada i na osnovu izgleda ove destinacije stiče se utisak o ljudima koji žive u njemu. Zato, moramo da uložimo maksimum truda da ovaj prostor bude što lepši. Ne samo sada kada je zaživeo kružni tok, nego svih narednih dana. Naša ideja je da ovo bude mini park. Upravo iz tog razloga naši radnici su zasadili 344 struka žive ograde uz ivicu kružnog toka i 70 različitih većih biljaka unutar ozelenjenog travnatog prostora. Naše ulaganje, ne računajući rad, je 300.000 dinara, ali će biti višestruko veće tokom redovnog održavanja – rekao je zamenik direktora JP „Komunalac“ Zoltan Feješ.
Iako se saobraćaj novim kružnim tokom nesmetano odvija, ova investicija još nije završena. U toku su radovi na izgradnji biciklističke i pešačke staze širine 1,5 metar i postavljanju javne rasvete. Sve će biti kompletirano do kraja godine, pa će Bečejci dobiti novi savremeni kružni tok s pratećim sadržajima.
Iz daljeg razgovora s prvim čovekom najveće potiske opštine saznali smo da se vode razgovori s JP „Putevi Srbije“ da se presvuče asfaltnim slojem i Novosadska ulica, čime bi se vožnja od kružnog toka do samog centra grada odvijala bezbedno i udobno.
- Ne treba izgubiti iz vida da se i u naseljenim mestima putna infrastruktura inovira. Tako je presvučen kolovoz novim asfaltnim slojem u Bačkom Gradištu od ulaza u selo iz pravca Novog Sada do raskrsnice s Bečejom i Čurugom, a uskoro će i deo kroz centar naselja do izlaska za Bečej. U Bačkom Petrovom Selu je završena rekonstrukcija Ulice Rečo Janoša, a ne treba zaboraviti da je i Srbobranski put prema Radičeviću znatno popravljen. Naravno, to je samo deo potreba, jer se decenijama nije ulagalo u ovu oblast i putevi su u velikoj meri uništeni – zaključio je predsednik opštine Bečej.
Radiće se i put do Bačkog Petrovog Sela
Stižu obećanja da će i crna tačka putne infrastrukture u bečejskoj opštini, put Bečej-Bačko Petrovo Selo, tačnije nerekonstruisana preostala 2,5 kilometra, biti na proleće urađena. To je iz nadležnosti JP „Putevi Srbije“, a u lokalnoj nadležnosti su kilometri i kilometri ulica. Nije na odmet razmisliti i o izgradnji par stotina metara potpuno novog puta prema Gradskoj deponiji Botra, tačnije deonici od novobečejskog puta do same deponije, kako bi se izbegla svakodnevna promenada komunalnih vozila kroz naseljeni deo Botre.