Posle devet godina izgradnje, u Hrvatskoj je otvorena 11 kilometara duga deonica auto-puta Zagreb-Sisak od Jakuševca do Velike Gorice. Gradnja 10,9 kilometara od Velike Gorice do Jakuševca na auto-putu Zagreb-Sisak košta neverovatnih 1,645 milijardi kuna, odnosno 150,9 miliona kuna po kilometru – 20 miliona evra.
Iako je reč o najskupljim sagrađenim kilometrima, na tom delu auto-puta neće se naplaćivati putarina. Plan je bio da radovi budu završeni 2009. godine, ali su Hrvati morali malo više da sačekaju.
Hrvatski ministar saobraćaja Siniša Hajdaš-Dončić tvrdi kako je u sklopu projekta, osim auto-puta, sagrađeno još deset kilometara priključnica, tako da je zapravo sagrađeno 20 kilometara puta, ali činjenica je da na deonici nema ni jednog tunela ni mosta.
Još je drastičnija razlika u ceni nastaje kada se uporede troškovi gradnje auto-puta Zagreb-Split i Zagreb-Sisak. Iako na auto-putu prema Sisku nema ni jednog tunela i prolazi ravnicom, njegova gradnja je tri i po puta skuplja od zahtevnije Dalmatine, i više nego dvostruko skuplja od gradnje prosečnog, nezahtevog auto-puta u Evropi.
Tako enormnu cenu opravdavali su nezgodnim muljevitim terenom koji je trebalo nasipati velikom količinom šljunka koga u blizini gradilišta nije bilo. Visoka cena se opravdava i visokom cenom otkupa zemljišta.