Radovi na deonici auto-puta Е-763 "Miloš Veliki" nastavljaju se planiranim tempom, a juče je završeno probijanje leve tunelske cevi tunela Munjino brdo. Ovaj tunel, smešten između Pakovraća i Požege, projektovan je sa dve cevi.
Ilustracija (Foto: Pexels)
Leva tunelska cev duga je 2.755,75 metara, dok je desna nešto kraća, sa dužinom od 2.740,14 metara. Kolovoz u tunelu ima širinu od 7,7 metara, pružajući optimalne uslove za bezbedno odvijanje saobraćaja.
Projekat uključuje i niz sigurnosnih elemenata, poput poprečnih pešačkih prolaza koji omogućavaju prelazak pešaka iz jedne cevi u drugu u slučaju vanrednih situacija, navodi JP Putevi Srbije.
Ovi prolazi, dizajnirani tako da mogu propustiti i interventna vozila, dodatno unapređuju bezbednost korisnika. Pored toga, svaka cev sadrži po dve tunelske niše i proširenja za zaustavljanje u slučaju kvara vozila.
Posebnu pažnju zaslužuje i poprečni vozni prolaz dovoljno velik da omogućava prelazak autobusa i kamiona iz jedne cevi u drugu u slučaju incidenata. Na sredini ovog prolaza nalazi se prostor rezervisan za pogonsku trafostanicu, što doprinosi efikasnosti energetskog sistema tunela.
Izgradnja tunela realizuje se primenom savremene tehnologije - Nove Austrijske metode (NATM). Ovaj pristup podrazumeva kontinuirano praćenje stanja iskopa i prilagođavanje podgrade na osnovu deformacija i karakteristika terena. Na taj način osigurava se stabilnost i dugotrajnost tunelske konstrukcije.