BAU2025-468X60-BANNER

Bečej: Od starog asfalta novi put

12.10.2015. | V. Jankov | Dnevnik

Uspešna saradnja opštine Bečej sa JP „Putevi Srbije“, potpomognuta Ministarstvom saobraćaja, iz dana u dan dobija potvrdu. Posle već poodmaklih radova na izgradnji kružnog toka na ulazu u Bečej iz pravaca od Novog Bečeja i od Novog Sada, radne mašine šabačke firme „Jugokop Podrinje” počele su ovih dana rekonstrukciju Sojarskog puta u Industrijskoj zoni. Obe kapitelne investicije u oblasti putne infrastrukture biće gotove početkom novembra, čime će bezbednost saobraćaja biti znatno poboljšana.

Ilustracija (www.pixabay.com)

- Sojarski put je žila kucavica za teretni saobraćaj u našem gradu. Kako je urađenom tehničkom regulacijom 2013. godine taj put prešao u republičku nadležnost, zahvaljujemo se na razumevanju resornom ministarstvu i JP „Putevi Srbije“ na našu molbu u kratkom roku krenuli u posao koji će eliminisati višedecenijski saobraćajni problem – rekao je predsednik opštine Bečej mr Vuk Radojević prilikom obilaska radova.

Na gradilištu tlo podrhtava pod teškim radnim mašinama. Prema prvobitnoj projektnoj dokumentaciji, radovi na rekonstrukciji Sojarskog puta u dužini 2,2 kilometra iznosili su oko 120 miliona dinara, ali primenom nove tehnologije taj iznos je smanjen na 52 miliona dinara zajedno s PDV.

- Umesto da se postojeći kolovozni tampon skida i baca, radi se novom tehnologijom, koja donosi brže izvođenje radova, omogućava nesmetan saobraćaj u režimu za koji je saglasnost dalo Ministarstvo saobraćaja i znatno smanjuje troškove. Laboratorijskom analizom utvrđeno je da je na gornjih 25 santimetara postojeće kolovozne konstrukcije asfaltni sloj bio debljine između 16 i 17 santimetara, a ostalo je kamen – pojasnio je, u ime nadzornog organa, postupak hladne reciklaže Vladimir Marković.

Moćnom radnom mašinom „virgen”se zahvata sloj od 25 santimetara i melje, ispred se dodaje 5,4 odsto cementa i 8 procenata vlage, a iza te mašine ide set valjaka i greder koji niveliše postojeći teren. Pošto se dobije stabilizacija podloge, nanose se dva sloja asfalta, bitno noseći sloj i habajući sloj od asfalta i betona.

Da bi se saobraćaj prema gigantu kao što je Fabrika za preradu soje „Sojaprotein” i ostalim proizvodnim pogonima nesmetano odvijao, rekonstrukcija se radi fazno. Prva deonica je od raskrsnice kod „Bečejke”, koja će se zbog problematičnosti i bezbednosti saobraćaja proširiti, do železničke pruge, a onda se radi od pruge do raskrsnice sa srbobranskim putem, uz napomenu da će se i na toj rizičnoj raskrsnici poboljšati priključenje na sam put.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


West Balkans Machinery
BROWEL-300X250-BANNER
DOKA-300X250-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
Nenad 13.11.2024.
Lepa je ta inicijattiva. Da vidim kakva e b...
Ilija Čvorović 29.10.2024.
Ništa bez garaže
Aleksandra Nikolic 20.10.2024.
Tekst je iz 21. godine, sada je oktobar 24....
Aca 14.09.2024.
Dovoljno je voziti se Bulevarom od Kaluđeri...
DARKO 09.09.2024.
Mogli bi i da napravite hotel, obzirom na k...

;