Za modernizaciju pruge koja će Sarajevo povezati sa Beogradom, biće potrebno najmanje 105 miliona evra, kažu u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH. Plan vlasti u BiH i RS je da se uz međunarodnu finansijsku pomoć u doglednoj budućnosti izgradi i modernizuje i pruga koja će od Banjaluke, preko Novog Grada i Dobrljina, biti povezana sa prugama u Hrvatskoj, pišu „Nezavisne novine“.
- Ovom železničkom prugom Dobrljin-Novi Grad-Banjaluka-Doboj-Tuzla-Zvornik ostvarila bi se mogućnost realizacije projekta brzih pruga jugoistočne Evrope sa prosečnom brzinom do 160 kilometara na sat – kažu u Ministarstvu transporta i komunikacija BiH.
Naime, na samitu o zapadnom Balkanu, koji će biti održan 27. avgusta ove godine u Beču, zvaničnici BiH i Srbije zajednički će predstaviti projekat izgradnje i modernizacije pruge Beograd-Sarajevo i od EU zatražiti finansijsku pomoć za taj projekat.
Pruga koja bi povezala Beograd i Sarajevo išla bi trasom Sarajevo-Zenica-Doboj-Tuzla-Zvornik-Loznica-Valjevo-Beograd.
Pruga koja prolazi kroz BiH već postoji, ali, kako kažu u Ministarstvu transporta i komunikacija, neophodna je modernizacija, pre svega elektrifikacija trase Doboj-Tuzla-Zvornik, za šta je, prema procenama, neophodno oko 90 miliona evra. Pored toga, još jedan od složenijih i skupljih radova na toj deonici bila bi sanacija tunela Križevići, koja bi koštala više od 15 miliona evra.
- Modernizacija pruge podrazumeva rekonstrukciju pruge kako bi se postigle veće brzine u skladu sa standardima „Transevropskih železnica“ (TER) i standarda Evropske unije, a za to je neophodna elektrifikacija i modernizacija signalno-sigurnosnih i telekomunikacionih sistema – kažu u tom Ministarstvu.
Sanaciju i modernizaciju pruge kroz BiH dalje prema Srbiji priželjkuju i u RS, posebno zbog sanacije tunela Križevići, a kako je nedavno rekao Neđo Trninić, ministar saobraćaja i veza RS, za njih je prioritet pravac Novi Grad-Prijedor-Banjaluka-Doboj-Zvornik, za koji se nadaju da će ući u osnovnu mrežu jugoistočne Evrope.
Ovaj pravac pruge, odnosno njen remont i modernizacija od Banjaluke preko Prijedora do Novog Grada i Dobrljina, na granici sa Hrvatskom, koštao bi oko 75 miliona evra.