Graditelji dvokolosečne pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, italijanska kompanija „Italiana construzioni CAF“, postavila je šine na železničkom mostu preko Velike Morave i privodi kraju radove na ovoj deonici dugoj 10,5 kilometara, projektovanoj za brzine do 167 kilomtara na sat.
- Ovih dana će biti definisan datum završetka radova na ovoj deonici – izjavio je „Tanjugu“ inženjer zadužen za stručni nadzor pruge Nikola Stefanović.
Italijanska kompanije je do mosta i sa jedne i sa druge strane, pre nekoliko meseci bila položila kolosek, a „Simens“ postavio kontaktnu mrežu, ali nisu mogli preko mosta, jer nije bio završen.
„Italiana construzioni CAF“ je na koloseku sada završila oko 97 odsto radova, a toliko, otprilike, i „ Simens“, završeno je novo stajalište u Gilju... I očekuje se da ova deonica pruge bude završena i predata investitoru narednog meseca.
- O tome će odlučivati i Ministarstvo saobraćaja i građevine – napomenuo je Stevanović.
Most je čelični, težak 2.400 tona, dug je 322,5 metara, raspona 52,5 metara i drži ga ukupno šest stubova od kojih su dva rečna. Radnici „Goše“ i „Mostogradnje“ mesecima su radili u tri smene, noću, vikendom i praznicima, kako bi most završili u dogovorenom roku. Izgradnju mosta je, 1.marta 2011. godine počeo austrijsko-slovenački konzorcijum „Alpina-Meteorit“ pa prekinuo zbog stečaja. Izgradnju ovog mosta i ove deonice pruge finansira se kretitom „Evropska investiciona banka“, a investitor je „Železnica Srbije“.
Most je izgrađen u okviru celokupne rekonstrukcije i modernizacije deonice pruge Gilje-Ćuprija-Paraćin, koju, prema ugovoru od 2. jula 2012 godine, od 1.marta 2013. gradi „ Italiana costruzioni CAF“, a kontaktnu električnu mrežu i signalne uređaje kompanija „Simens“.
Stefanović je napomenuo da se neki poslovi na pruzi, na primer zavarivanja, rade i noću, zbog visokih temperatura danju.