Pored radova na pruzi do Pančeva, na teritoriji Beograda radi se obnova još jedne deonice, i to na železničkom Koridoru 10 kod Mladenovca. Rekonstrukcija obuhvata deonicu između stanica Sopot Kosmajski i Kovačevac, a dugačka je 18,4 kilometara. Ovi radovi su inače deo ugovora o rekonstrukciji tri deonice na Koridoru 10, uključujući deonice Ruma-Golubinci (oko 17,9km) i Mala Krsna-Velika Plana (oko29,5 km). Trenutno su u toku radovi na deonicama Ruma-Golubinci i Sopot Kosmajski-Kovačevac, a ukupna vrednost rekonstrukcije na sve tri deonice iznosiće 48,7 miliona dolara.
Radovi na rekontrukciji i modernizaciji deonice pruge između stanica Sopot Kosmajski i Kovačevac, na pruzi Beograd-Mladenovac-Niš, započeli su 6. aprila ove godine i odvijaju se predviđenom dinamikom. Do sada je izgrađeno nešto više od deset kilometara koloseka, a do kraja juna očekuje se kraj radova na izgradnji donjeg stroja. U sklopu rekonstrukcije kompletne građevinske i elektrotehničke infrastrukture je modernizacija devet putnih prelaza, revitalizacija kontaktne mreža i obnova signalno-sigurnosne i telegrafsko-telefonske opreme.
Projektom je predviđeno da izgradnjom pružne deonice Sopot Kosmajski-Kovačevac budu obuhvaćene stanice Sopot Kosmajski, Vlaško Polje i stanica Mladenovac. Paralelno sa planiranim radovima, odlučeno je da se dodatno saniraju mostovi i propusti na ovoj deonici, što nije bilo predviđeno Ugovorom. Projekat sanacije šest objekata, od čega tri propusta i tri mosta, uradio je „Saobraćajni institut CIP“ i trenutno se ugovara vrednost ovih radova. Stručne službe „Železnica Srbije“ potvrdile su da to neće uticati na ugovoreni rok za završetak radova na izgradnji pružne deonice Sopot Kosmajski-Kovačevac, koja bi trebalo bi da bude otvorena do 18. avgusta.
Izvođač radova je kompanija Ruskih državnih železnica „RŽD Internešnl“, podizvođač je kompanija „Energoprojekt“, a deo radova obavljaju stručne službe '„Železnica Srbije'“ koristeći materijal iz sopstvenih rezervi. Podsećamo da je, zajedno sa deonicama Beograd-Pančevo i Ruma-Golubinci, ovo treći aktivni projekat finansiran iz ruske kreditne linije namenjene obnovi srpskih pruga. Raspoloziva sredstva iznose preko 800 miliona dolara, a namenjena su obnovi najvaznijih železničkih pravaca u zemlji. Radovi na Koridoru 10 trebali bi da uklone sve deonice spore vožnje, čime bi se značajno povećala propusnost pruge i skratilo trajanje putovanja. Takva je bila i deonica Sopot Kosmajski-Kovačevac, gde se do sada saobraćaj odvijao brzinom od 30 kilometara/sat, a po završetku radova vozovi će saobraćati brzinama do 120 kilometara/sat.