SFSOPLATE-468X60-BANNER

Kragujevac će biti povezan sa ključnim Koridorima

05.06.2015. | Tanjug

Državni sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica izjavio je da očekuje da će Kragujevac postati deo tzv. sveobuhvatne transportne mreže zapadnog Balkana, tako što će biti povezan sa putnim i železničkim Koridorom 10.

Ilustracija (www.pixabay.com)

On je u izjavi „Tanjugu“ istakao da upravo ovo ministarstvo čini sve da povezivanje Kragujevca sa Koridorom 10 bude deo tzv. sveobuhvatne transportne mreže zapadnog Balkana, ali i konstatovao da trenutno nema aktivnih infrastrukturnih projekata u ovom gradu.

- Mi smo to predložili na sastanku na kome su predstavnici svih zemalja zapadnog Balkana razmatrali projekte koji treba da se nađu u jednoj zajedničkoj mreži. Taj naš predlog je prihvaćen i ostalo je da se završe formalne procedure odnosno da ministri transporta zapadnog Balkana na sastanku u Rigi, kome će prisustvovati i ministarka Zorana Mihajlović, to podrže – istakao je on.

Poslednja instanca je, kako je precizirao, da premijeri zapadnog Balkana u avgustu u Beču taj predlog formalizuju.

- Tako da povezivanje Kragujevca sa auto-putem, tj sa Koridorom 10 je definitivno. Biće uvršćeno i u tzv sveobuhvatnu mrežu zemalja zapadnog Balkana i čitave Evropske unije – istakao je Poledica.

To će značiti, kako objašnjava, da projekti koji se nalaze na sveobuhvatnoj mreži mogu lakše da dođu do izvora finansiranja.

- Možemo da očekujemo neku pomoć iz sredstava EU za finansiranje tog puta, odnosno i železničke pruge koja je takođe u lošem stanju. Mi predlažemo da i auto-put i pruga budu deo sveobuhvatne transportne mreže – rekao je sagovornik „Tanjuga“.

Upitan dokle se stiglo sa deonicom Kragujevac-Batočina koja bi trebalo da spoji ovaj grad sa Koridorom 10, Poledica odgovara da nažalost, u ovom trenutku u ovom gradu nema aktivnih infrastrukturnih projekata.

Ostalo je, tvrdi, nekoliko projekata koji treba da se završe – auto-put Batočina-Kragujevac, severna i južna obilaznica oko grada, modernizacija železničke pruge.

Dogovor je, kako je naveo, da se prvo pokrene izrada prostornih planova, zatim sledi izrada projektno-tehničke dokumentacije gde nedostaje, i treći korak je finansiranje radova za koje, kako tvrdi, „trenutno nemamo planirana sredstva“.

- Pokušaćemo nešto da planiramo ili u rebalnsu ili budžetu za iduću godinu, a takođe da vidimo sa Ministarstvom privrede dokle je stigla realizacija projekta Kragujevac-Batočina auto-puta, imajući u vidu da su oni preuzeli nadležnosti nekadašnjeg ministarstva za nacionalni investicioni plan (NIP) – objašnjava on.

To je jedini infrastrukturni projekat auto-puta koji, dodaje, nije u nadležnosti Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.

- Radićemo na tome da dođe kod nas u nadležnost kako bismo lakše mogli da planiramo sva potrebna sredstva za kompletnu transprotnu mrežu i puteva i železnica – istakao je on.

Mediji su prethodnih dana pisali da Kragujevac zaobilaze ključni koridori, jer je  izostavljen i iz mreže puteva i pruga zapadnog Balkana, što bi moglo da nanese veliku štetu ovom gradu.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;