Državni sekretar Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture Miodrag Poledica izjavio je da očekuje da će Kragujevac postati deo tzv. sveobuhvatne transportne mreže zapadnog Balkana, tako što će biti povezan sa putnim i železničkim Koridorom 10.
Ilustracija (www.pixabay.com)
On je u izjavi „Tanjugu“ istakao da upravo ovo ministarstvo čini sve da povezivanje Kragujevca sa Koridorom 10 bude deo tzv. sveobuhvatne transportne mreže zapadnog Balkana, ali i konstatovao da trenutno nema aktivnih infrastrukturnih projekata u ovom gradu.
- Mi smo to predložili na sastanku na kome su predstavnici svih zemalja zapadnog Balkana razmatrali projekte koji treba da se nađu u jednoj zajedničkoj mreži. Taj naš predlog je prihvaćen i ostalo je da se završe formalne procedure odnosno da ministri transporta zapadnog Balkana na sastanku u Rigi, kome će prisustvovati i ministarka Zorana Mihajlović, to podrže – istakao je on.
Poslednja instanca je, kako je precizirao, da premijeri zapadnog Balkana u avgustu u Beču taj predlog formalizuju.
- Tako da povezivanje Kragujevca sa auto-putem, tj sa Koridorom 10 je definitivno. Biće uvršćeno i u tzv sveobuhvatnu mrežu zemalja zapadnog Balkana i čitave Evropske unije – istakao je Poledica.
To će značiti, kako objašnjava, da projekti koji se nalaze na sveobuhvatnoj mreži mogu lakše da dođu do izvora finansiranja.
- Možemo da očekujemo neku pomoć iz sredstava EU za finansiranje tog puta, odnosno i železničke pruge koja je takođe u lošem stanju. Mi predlažemo da i auto-put i pruga budu deo sveobuhvatne transportne mreže – rekao je sagovornik „Tanjuga“.
Upitan dokle se stiglo sa deonicom Kragujevac-Batočina koja bi trebalo da spoji ovaj grad sa Koridorom 10, Poledica odgovara da nažalost, u ovom trenutku u ovom gradu nema aktivnih infrastrukturnih projekata.
Ostalo je, tvrdi, nekoliko projekata koji treba da se završe – auto-put Batočina-Kragujevac, severna i južna obilaznica oko grada, modernizacija železničke pruge.
Dogovor je, kako je naveo, da se prvo pokrene izrada prostornih planova, zatim sledi izrada projektno-tehničke dokumentacije gde nedostaje, i treći korak je finansiranje radova za koje, kako tvrdi, „trenutno nemamo planirana sredstva“.
- Pokušaćemo nešto da planiramo ili u rebalnsu ili budžetu za iduću godinu, a takođe da vidimo sa Ministarstvom privrede dokle je stigla realizacija projekta Kragujevac-Batočina auto-puta, imajući u vidu da su oni preuzeli nadležnosti nekadašnjeg ministarstva za nacionalni investicioni plan (NIP) – objašnjava on.
To je jedini infrastrukturni projekat auto-puta koji, dodaje, nije u nadležnosti Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
- Radićemo na tome da dođe kod nas u nadležnost kako bismo lakše mogli da planiramo sva potrebna sredstva za kompletnu transprotnu mrežu i puteva i železnica – istakao je on.
Mediji su prethodnih dana pisali da Kragujevac zaobilaze ključni koridori, jer je izostavljen i iz mreže puteva i pruga zapadnog Balkana, što bi moglo da nanese veliku štetu ovom gradu.