INFONET-468X60-BANNER

Napreduje pruga Beograd-Pančevo

29.04.2015. | Beobuild

Rekonstrukcija pruge Beograd-Pančevo jako dobro napreduje, a pojedine pozicije na projektu idu i ispred zacrtanih rokova. Rekonstrukcija ove pruge dugačke malo preko 15 kilometara podrazumeva izgradnju novog koloseka, rekonstrukciju starog, kao i obnovu kontaktne mreže i rekonstrukciju svih stanica i stajališta na trasi.

Ilustracija (www.pixabay.com)

Najznačajniji objekat na trasi pruge je svakako novi most na Tamišu dužine 240 metara, gde se podiže nova čelična konstrukcija preko reke u sklopu novoizgrađenog koloseka. Novi most biće sličan postojećem, samo sa proširenom kolovoznom površinom i pešačkom stazom. Stari most koji je izgrađen još davne 1935. godine takođe treba da bude rekonstruisan, ali u narednoj fazi kada počne obnova starog koloseka.

Visok vodostaj Tamiša pravio je ogromne probleme građevinarima prethodnih meseci, a gradilište mosta je dva meseca bilo manje-više zatvoreno zbog izuzetno visokih voda. Iz tog razloga, domaća „Mostogradnja“ koja je inače izvođač na ovom objektu, uposlila je dodatnu mehanizaciju i ljudske resurse kako bi bili ispoštovani rokovi. Platforma sa koje se gradi most podignuta je za dodatna dva metra kao zaštita od plavnih voda, međutim ni to nije pružilo dovoljnu sigurnost, pošto je voda još par puta nakon toga prelazila novu kotu. Za te situacije napravljena su improvizovana ostrva, kako ne bi morala da se evakuiše oprema i izgubi dodatno vreme za demobilizaciju gradilišta.

Sada su uslovi relativno dobri i radovi teku punom parom, a trenutno na gradilištu radi preko 100 radnika ove firme. Do sada je završeno pobijanje svih 130 šipova, koji su izbetonirani do dubine od 30 metara, a završeno je i izlivanje četri od sedam stubova mosta. Završetak poslednjeg stuba očekuje se početkom jula. U međuvremenu su postavljene prilazne čelične konstrukcije na stubovima 2, 3 i 4. Most inače stiže u delovima iz „Mostogradnjine“ fabrike u Batajnici, i to putevima na transportu za vangabaritni teret, a izgradnju pomaže i jedna rečna barža. Ugovorena cena mosta je oko 6 miliona dolara, ali će zbog poplava ti troškovi blago premašiti procenjenu vrednost. Most će najverovatnije biti završen tokom jula ove godine.

Na ostatku trase završen je nasip, postavljena je pruga i kontaktna mreža na skoro celoj dužini novog koloseka. Ostalo je da se pruga niveliše i poveže sa betonskim pragovima na nekoliko mesta, ali su radovi u dobrom delu već gotovi. Izvode se građevinski radovi na novim stanicama i stajalištima, ali su i oni u finalnoj fazi. Na trasi se nalaze 2 stanice i 2 stajališta, a sve će biti proširene i modernizovane u skladu sa potrebama. Na stanici Ovča su najobimnije intervencije, gde se postavljaju 3 nova koloseka, a izgrađen je novi središnji peron sa podzemnim prilazima. Na stanici Kranjača dodata su dva nova koloseka i novi bočni peron, gde će spoljni koloseci biti putnički, a unutrašnji prolazni i teretni. Ostaje da se završi drugi bočni peron, a urađeni su i pešački prilazi, bukobrani i nadstešnice na peronima. Pored toga, završena je izgradnja nove tehničke i stanične zgrade, urađeno je osvetljenje i pešački prilazi stanici. Uređuje se i stajalište Sebeš, a na ovoj pruzi biće otvoreno još jedno novo stajaliste u Krnjači (Kranjača-most), odmah nakon prelaska Pančevačkog mosta iz pravca Beograda.

Ceo posao na trasi Beograd-Pančevo rezultat je ugovora o modernizaciji srpskih pruga potpisanim sa „Ruskim državnim železnicama“, a ovo je prvi projekat iz programa vrednog preko 800 miliona dolara. Nakon završetka rekonstrukcije, Beograd i Pančevo dobiće novu prugu za brzine od 120km/h, kao savršenu alternativu neefikasnom sistemu veza koje trenutno postoji. Radove na projektu izvode domaća preduzeća „Energoprojekt“ i „Mostogradnja“, pod budnim okom stručnjaka ruskog RŽD-a. Vrednost celog projekta iznosi oko 90 miliona dolara.

 

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;