- Auto-put na pravcu od Banjaluke preko Prijedora do Novog Grada, ukupne dužine 80 kilometara, bio bi direktni nastavak auto-puta Banjaluka-Doboj, čija je izgradnja u toku, a cilj njegove izgradnje bio bi poboljšanje saobraćaja na koridoru zapad-istok u Republici Srpskoj – rekao je za „Novosti“ direktor „Autoputeva RS“ Dušan Topić.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Predstavnici „Grupe za međunarodnu ekonomsku i tehničku saradnju kineske provincije Šendong“ i „Autoputeva RS“ potpisali su u u Banjaluci memorandum o razumevanju kojim se dogovorila zajednička izrada studijske i projektne dokumentacije na izgradnji auto-puta Banjaluka-Prijedor-Novi Grad, čija bi prva faza bila izgradnja auto-puta od Banjaluke do Prijedora.
Topić kaže da bi se na ovaj način smanjilo opterećenje postojeće magistralne mreže u regionu omogućila direktna veza zapad-istok sa visokim nivoom saobraćajne usluge.
- Najvažnija i trenutno najopterećenija putna mreža u Republici Srpskoj jeste koridor sever-jug, koji prolazi kroz Banjaluku (evropski koridor E 661). Kako bi se omogućila veza koridora E 661, sa evropskim koridorima u Hrvatskoj na zapadu, planirana je izgradnja auto-puta Banjaluka-Novi Grad, sa čim bi se u potpunosti sprovelo povezivanje evropskih koridora u RS – rekli su za „Novosti“ u „Autoputevima RS“.
Osim pravca definisanog prostornim planom Republike Srpske, nema druge dokumentacije koja bi mogla da posluži davanju detaljnijih tehničkih podataka o ovoj deonici, niti približnoj proceni vrednosti ove deonice auto-puta, a više detalja će biti poznato tek po okončanju izrade studijske i projektne dokumentacije.
Osim auto-puta Banjaluka-Prijedor-Novi Grad, kineski partneri bi paralelno gradili i prugu na ovoj deonici.
Inače, u decembru prošle godine predstavnici „Autoputeva RS“ i kineske građevinske kompanije „Sinohidro korporejšn limitid“ potpisali su preliminarni sporazum o projektovanju i izgradnji auto-puta Banjaluka-Mliništa, deonice Glamočani-Put Avnoja, u dužini od 62 kilometra.
Predviđeno je da trasa auto-puta vodi od čvora „Glamočani“, preko Kola i platoa Manjače, te dalje zapadno od Mrkonjić Grada do mesta Baraći i, potom, ka granici sa Federacijom BiH. Ova trasa ucrtana je i u Prostorni plan Republike Srpske.
Dokumentacija
- Dokumentacija koja je neophodna je, kao prvi korak, generalni projekat, sa prethodnom studijom izvodljivosti za auto-put Banjaluka-Prijedor-Novi Grad-granica sa Hrvatskom. Izrada dokumentacije podrazumeva: generalni projekat, prostorno-saobraćajnu studiju, inženjersko-geološku i geotehničku studiju, studiju klimatskih parametara, studiju hidroloških i hidrografskih parametara, studiju uticaja na životnu sredinu i prethodnu studiju opravdanosti – navode u „Autoputevima“.
Krak
Kako se saznaje u „Autoputevima RS“, jedan krak auto-puta bi se odvajao i od Prijedora preko Kozarske Dubice do Donje Gradine. Ukupna dužina saobraćajnice je 93 kilometra, a kineski partneri zainteresovani su za prvu deonicu, na pravcu od Glamočana do Puta Avnoja.