Potpredsednica vlade i ministarka građevine, saobraćaja i infrastrukture Zorana Mihajlović otvorila je radove na rekonstrukciji i modernizaciji deonice Koridora 10 Sopot Kosmajski-Kovačevac, koja se finansira ruskim kreditom, i najavila da će brzina na toj pruzi sa sadašnjih 30 na 120 kilometara na sat.
To je treća deonica na kojoj je kompanija Ruskih državnih železnica „RŽD Internešnal“ započela radove u Srbiji, a rok za njihov završetak na toj deonici dugoj 18.5 kilometrara, je 18. avgust. Ruske mašine počele su da uklanjaju stare koloseke, a dnevno mogu da skinu najviše 800 do 1.000 metara pruge.
Mihajlović je istakla da su radovi na toj pruzi otvoreni čak pet meseci pre roka i da je ruski kredit, koji je u prethodnih godinu i po dana „stajao", sada pokrenut i mnogo se brže realizuje.
- Rok za završetak radova na ovoj deonici je 128 dana i očekujem da bude ispoštovan – poručila je Mihajlovć i poželela sreću izvođačima radova.
Ona je kazala da će se vozovi na toj pruzi kretati brzinom od 100 do 120 kilometara na sat. Kako je rekla, došlo je krajnje vreme da se vozimo železnicom, a ne stalno da pričamo kako vozovi na srpkim prugama idu sporo.
Ministarka je kazala da je cilj vlade da što više domaćih firmi učestvuje u tim projektima i dodala da je „Energoprojekt“ podizvođač radova na pruzi Sopot Kosmajski-Kovačevac.
Ministarska je takođe najavila da će u poslednjem kvartalu ove godine početi i rekonstrukcija barske pruge kroz Srbiju,koja će se isto finansirati ruskim kreditom.
Ambasador Rusije u Srbiji Aleksandar Čepurin je rekao da je direktor Ruških železnica Vladimir Jakunjin ranije dolazio u Srbiju zbog poteškoća u realizaciji ruskog kredita i istakao da se ugovori sada ispunjavaju i pre roka.
Generalni direktor „Železnica Srbije“ Miroslav Stojčić je podsetio da se radovi na tri deonice koji se finansiraju ruskim kreditom odvijaju po planu, po predviđenim projektima i da idu čak i pre roka.
Radi se na tri deonice: pruzi Beograd-Pančevo, Ruma-Golubinci i Sopot Kosmajski-Kovačevac. Stojčić je istakao da će nakon završetka radova na pravcu od Resnika do Kovačevca vreme putovanja biti skraćeno za 25 minuta. On je rekao da će sledeća deonica biti Mala Krsna-Velika Plana koja će početi da se radi 15 do 20 dana nakon završetka deonice kod Sopota, dok će tri preostale deonice na jugu Srbije početi da se rade naredne godine.
Direktor „RŽD Internešnal“ Sergej Pavlov zahvalio je Vladi Srbije što poklanja veliku pažnju tim projektima. Radovi se finansiraju iz ruskog kredita za modernizaciju srpskih železnica, ukupne vrednosti 800 miliona dolara.
Aneksom 2.1 osnovnog ugovora, koji su „Železnice“ i „RŽD Internešnal“ potpisale oktobra 2014. ugovorena je rekonstrukcija tri takozvane „severne“ deonice na Koridoru 10, ukupne dužine 65,8 kilometara. Ukupna vrednost radova na sve tri deonice iznosi 48,7 miliona dolara, a radovi na modernizaciji pruge Ruma-Golubinci započeli su 19. februara ove godine.