Mašine austrijskog „Štrabaga“ (Strabag) neće skoro zabrujati na petljama Orlovača i Petlovo brdo, ako se budu pitali meštani tog dela Beograda. Naime, rušenje parka Borići na Ibarskoj magistrali, koje je navodno zakočilo nastavak izgradnje pomenutih saobraćajnica, najmanji je problem, tvrde iz udruženja „Petlovo brdo“. Mnogo je, kažu, sporniji projekat pomeranja Ibarske magistrale.
Ilustracija (www.pixabay.com)
Iz nekog razloga, navodno, nadležni se nisu pridržavali starog projekta, već su napravili novi.
- Po novom projektu, trasa Ibarske magistrale je pomerena, čime je saobraćajnica direktno usmerena na naseljene delove grada – objasnio je Dejan Jovanović, predsednik udruženja "Petlovo brdo". - Više od jednog kilometra stare magistralne deonice je zapostavljeno, a izmeštena trasa na pogrešnom mestu ulazi u Beograd. Problem je što grešku, zbog koje će 32.000 vozila dnevno tutnjati tik pored ulaza u zgrade u naseljima Petlovo brdo, Vidikovac, Cerak vinogradi, Bele vode, Žarkovo, niko neće da prizna.
Građani su nezadovoljni i zbog toga što im je na ovaj način uskraćena mogućnost da u budućnosti do njihovog naselja stignu tramvajske ili šine lakog metroa. Umesto do depoa Orlovača, ta linija će ići do okretnice na Vidikovcu.
- Po sadašnjem projektu, na Ibarskoj magistrali, kod Cerak vinograda, biće izgrađen kružni tok, što je suludo – konstatuje Jovanović. - Prvobitno je zamišljeno da ovde bude izgrađena denivelisana raskrsnica, čija je izgradnja i započeta pre 45 godina.
Groblje se proširuje?
Jedan od izgovora za promenu planova bio je da se sve to radi zbog proširenja grobnih mesta na Orlovači. Međutim, kod građana postoji, kažu, osnovana sumnja da je razlog izvesni plac preko puta pomenutog groblja, koji je primicanjem ove važne saobraćajnice „dobio na ceni“.