Most na Dunavu kod Vinče sa pristupnim putevima i prugom koštaće oko 470 miliona evra, a Kinezi su već u igri za finansiranje ovog velikog projekta.
Novi drumsko-železnički most je ključan da bi se podigao „Beograd na vodi“, jer će se izbaciti teretni vozovi iz centra grada, a kompletiraće se i drumska obilaznica oko Beograda. Auto-put će tako biti direktno povezan sa banatskim magistralama, pa vozači neće morati da ulaze u Beograd i Pančevo.
Ilustracija (www.pixabay.com)
- Procenjuje se da bi izgradnja trajala oko tri godine. Potencijalna izgradnja putem koncesije ili javno-privatnog partnerstva planirana je sa kineskim partnerima. Ukupna investiciona vrednost izgradnje celokupnog projekta iznosi oko 470 miliona evra, od čega je za drumsko-železnički most potrebno oko 129 miliona evra – kažu za „Blic“ u Ministarstvu građevine.
Dokumentacija za izgradnju mosta i obilaznice uveliko se priprema, urađeni su generalni i idejni projekti, koji su u postupku odobravanja, kao i studija o proceni uticaja na životnu sredinu. Grad Beograd i grad Pančevo usvojili su planove detaljne regulacije.
- Ipak, nedostaje projekat za dobijanje građevinske dozvole, a nisu još utvrđeni ni izvori finansiranja, pa se ne može precizirati kada će izgradnja mosta i pruge započeti. Izvesno je da će radova biti, zbog čega se dokumentacija priprema – objašnjavaju u „Železnicama“.
Nakon izgradnje mosta teretni vozovi neće jezditi prugom oko Kalemegdana.
- Obilazna pruga omogućila bi da se ostvari direktna veza Banata sa centralnom Srbijom, kao i bezbedan prevoz opasnih materija van centralnog gradskog jezgra, kako na području Beograda, tako i na području Pančeva. Izgradnjom obilazne pruge, postojeća pruga oko Kalemegdana mogla bi eventualno ostati isključivo u funkciji gradsko-prigradskog saobraćaja – kažu u „Železnicama“.
Beogradu je potrebno još pet mostova kako bi se centralne ulice rasteretile prolaznog saobraćaja. Da bi obilaznica imala pun kapacitet potrebno je dograditi i most kod Ostružnice. Savu će kod Bariča premostiti i auto-put za južni Jadran. Generalnim planom Beograda predviđena je i izgradnja metro-mosta na Savi i pešačko-biciklističkog mosta u sklopu „Beograda na vodi“. Još jedan most na Dunavu predviđen je kod Višnjice i vodio bi ka naselju Reva i dalje ka Pupinovom mostu, čime bi se formirao jedan magistralni poluprsten.