Ponude kineskih kompanija za koncesiju za izgradnju dela auto-puta od Beograda do Požege, naKoridoru 11 biće otovrene danas, rekli su agenciji „Beta“ u Ministarstvo građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture.
Postupak dodele koncesije biće okončan do 31. marta, a u slucaju da bude potrebna druga faza i pregovori, biće okončan do 30. aprila, istakli su u Ministarstvu.
Predmet koncesije su izgradnja i održavanje dela deonice auto-puta kod Beograda, dužine 17,6 kilometara od Surčina do Obrenovca i deonice od 30,9 kilometara između Preljine i Požege, kao i upravljanje, održavanje i korišćenje deonica od Obrenovca do Preljine, dužine 103 kilometra.
Po ranijim informacijama, za tender su se kvalifikovale kineske kompanije CRBC (China Road and Bridge Corporation) i „Šandong haj-spid grup“ (Shandong Hi-Speed Group).
Auto-put Beograd-Požege, deo je saobraćajnice koja bi trebalo da poveže Srbiju sa Crnom Gorom (Beograd-južni Jadran) i Rumunijom (do Temišvara).
Kineska grupa „Šandong haj spid“ već gradi dve deonice autoputa na Koridoru 11, od Obrenovca do Uba, i od Lajkovca do Ljiga, ukupne dužine 50 kilometara, što se finansira kreditom kineske „Eksim“ banke od 334 miliona dolara.
Polovinom decembra 2014. završena je deonica od 12,5 kilometara između Uba i Lajkovca koju su gradile domaće firme „Planum“ i „Putevi Užice“ od 2010. godine.
Po informacijama Ministarstva građevinarstva, saobraćaja i infrastrukure, izgradnja jednog kilometara prosečno je koštala šest miliona evra, a novac je obezbeđen iz budžeta Srbije.
Kompanija „Azvirt“ iz Azerbejdžana na Koridoru 11 gradi deonice od Ljiga do Preljine, dugu 40 kilometara. Radovi se finasiraju iz azerbejdžanskog kredita od 308 miliona evra, a plan je da se završe do 25. avgusta ove godine.