Razgovori ministara Rumunije i Srbije koji predstoje u Beogradu i potpisivanje ugovora o zajedničkom nastupu kod evropskih fondova, novi su koraci ka izgradnji auto-puta Beograd-Temišvar, na Koridoru 11.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Ovo je saopšteno prilikom posete državnog sekretara Ministarstva saobraćaja Miodraga Poledice Vršcu, gradu koji mnogo očekuje od izgradnje te saobraćajnice. Saopšteno je da predstoji izrada studije i projektno-tehničke dokumentacije, a samo to će koštati 12 miliona evra.
Na sastanku u Vršcu ambasador Rumunije Danijel Banu je naglasio da Dunavska strategija stvara nove mogućnosti za poboljšanje života naroda dve zemlje. Predsednik opštine Vršac Čedomir Živković je podsetio da svih osam opština južnog Banata imaju potpisan protokol o saradnji u ovom poslu. Pančevo je u tome otišlo najdalje, ima urbanistički plan trase auto-puta kroz ovu opštinu, a isto treba da urade opštine Alibunar i Vršac.
Kako je Živković naglasio, ovo je najznačjniji projekat u zadnjih 40 godina za razvoj južnog Banata.Trasa budućeg auto-puta duga je 130 kilometara, granični prelaz kod Vatina je najprometniji od svih sa ovom susednom zemljom. Živković je podsetio da je opština Vršac u poslednjih sedam godina sa susedima iz Rumunije u prekograničnoj saradnji iz fodova EU realizovala projekte u vrednosti 15 miliona evra.
U svim planovima o prekograničnoj saradnji Vrščana sa čelnicima županije Timiš ovaj auto-put je dobio prioritet i zbog toga što u okolini Temišvara posluje više od hiljadu italijanskih firmi. Njima bi ovim putem bila omogućena najkraća veza do luke Bar i trajektom do Barija.
Povodom dileme oko gradnje ovog puta preko Zrenjanina ili preko Vršca, Miodrag Poledica je rekao da ova dva puta nisu jedan drugom konkurencija, jer od Beograda do Zrenjanina gradiće se brzi auto-put, a od Beograda preko Vršca je najkraća veza prestonice sa Temišvarom.