INFONET-468X60-BANNER

Dilema oko auto-puta: Vršac ili Zrenjanin?

17.09.2014. | RTV

Premijer Srbije Aleksandar Vučić, u intervjuu Kineskom međunarodnom radiju rekao je da bi u okviru mehanizma za saradnju Kine sa zemljama centralne i istočne Evrope mogla da se realizuje izgradnja auto-puta Beograd-Temišvar, preko Zrenjanina ili Vršca, o čemu je već razgovarao sa premijerom Rumunije Viktorom Pontom.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Ova informacija, koju je preneo „Tanjug“, unosi nespokojstvo u osam opština Južnog Banata, jer premijer Vučić na prvom mestu otvara mogućnost da auto-put prođe preko Zrenjanina, a ne ovim delom Vojvodine iako su pripreme, sa obe strane granice, uveliko u toku.

Pre godinu dana, svi mediji u Srbiji objavili su da Srbija i Rumunija preduzimaju konkretne korake na izradi projektne dokumentacije za izgradnju dela saobraćajnog Koridora 11 od Beograda – preko Pančeva i Vršca, do Temišvara.

Iz JP „Putevi Srbije“ konstantno stižu informacije da je izgradnja deonice preko Vršca predviđena Strategijom razvoja železničkog, drumskog, vodnog, vazdušnog i intermodalnog saobraćaja od 2008. do 2015, a nalazi se i na listi projekata koji su ušli u usvojeni Generalni master-plan razvoja saobraćaja u Srbiji.

Ministar građevine Velimir Ilić najavio je oktobra 2013. u Pančevu da će uskoro početi gradnja Koridora 11, Temišvar-Vršac-Pančevo-Beograd-Bar-Bari. Prema njegovim rečima, budući auto-put na Koridoru 11 biće izgrađen od Vršca, preko Pančeva do „kineskog mosta“ Zemun - Borča.

Ministar regionalnog razvoja i lokalne samouprave Igor Mirović pre godinu dana sastao se sa rukovodstvom Vršca i izjavio da je neophodno ubrzati stvaranje uslova za izradu projektne dokumentacije na ovom važnom koridoru.

To je, po njegovim rečima, ono čemu nadležno ministarstvo, Vlada i sve opštine i gradovi na toj trasi „pristupaju sa velikom snagom“. On je dodao da je država uredila prioritete u izgradnji velikih infrastrukturnih objekata, posebno kada je reč o važnim regionalnim pravcima koji istovremeno u saobraćajnom smislu predstavljaju puteve prvog reda.

Auto-put od Beograda preko Pančeva i Vršca do Temišvara jeste deo ambicioznih planova izgradnje novih saobraćajnica u Srbiji. Italijani, koji u Rumuniji imaju više od 11.000 preduzeća, najviše su zainteresovani za taj putni pravac preko Vršca. Protokol o saradnji putara Srbije i Italije s ciljem izgradnje auto-puta potpisan je još pre nekoliko godina, kada se to tumačilo kao postavljanje kamena temeljca za budući auto-put – preko Vršca.

Shodno uputstvima države, maja ove godine, predsednici osam južnobanatskih opština dogovorili su se u Vršcu o zajedničkim aktivnostima, kako bi što pre počela izgradnja auto-puta E-70 u dužini od 120 kilometara. Potpisan je i protokol o saradnji.

U radu je učestvovala i Anka Lolesku, izvršna direktorka Regionalnog biroa za prekograničnu saradnju Rumunije i Srbije u Temišvaru, kao i Sorin Maksim, generalni direktor rumunske Agencije za razvoj zapadnog Balkana, što dokazuje zainteresovanost Rumunije da auto-put ide preko Vršca.

Načelnik Južnobanatskog okruga Tasić naglasio je da je izgradnja auto-puta Beograd-Vršac-Temišvar od ogromnog značaja, kao jedan od najvećih infrastrukturnih projekata u ovom okrugu u poslednje četiri decenije.

- Agresivnije ćemo nastupiti prema svim nadležnim organima kako bi ovaj projekat bio i realizovan. Očekujem da realizacija započne do 2016. godine – rekao je Tasić posle potpisivanja Protokola o saradnji južnobanatskih opština.

Predsednik Opštine Vršac Čedomir Živković naglasio je da je Protokol potpisan u pravo vreme za kandidovanje projekta, kao i da je Evropska delegacija voljna da podrži izradu generalnog projekta izgradnje auto-puta koji je vredna od 12 do 15 milina evra.

- Tek nam predstoji apliciranje za grantove iz kojih će se finansirati izgradnja velikih infrastrukturnih projekata poput ovog auto-puta. Mi za to moramo biti spremni, moramo imati svu potrebnu pravno-tehničku dokumentaciju, ali i podršku najviših nivoa vlasti u Srbiji i Rumuniji – rekao je Živković.

Pančevo i Vršac su već napravili prve korake. Pančevci su u svom generalnom urbanističkom planu odredili deonicu auto-puta do Banatskog Novog Sela, dok su Vrščani još pre više od dve godine završili deo obilaznice oko Vršca, u dužini od 2.600 metara u koju je uloženo 700 miliona dinara.

Februara ove godine, nosilac lokalne vlasti u Vršcu Pokret „Vršačka regija – Evropska regija“ i Srpska napredna stranka, u prisustvu potpredsednika SNS Nikole Selakovića, potpisali su Protokol o saradnji. Oni su se obavezali da će sarađivati na realizaciji zajedničkih ciljeva, odnosno na tome da opština Vršac stekne status grada, da se izgradi auto-put Beograd-Pančevo-Vršac-Temišvar, nova industrijska zona, uz proširenje postojeće, kao i na tome da se završi izgradnja obilaznice oko Vršca.

Januara ove godine predsednik opštine Vršac Čedomir Živković i predsednik rumunske opštine Rešica Mihaj Stepanesku potpisali su Protokol o saradnji i bratimljenju. Tom prilikom otkriveno je da će se zajednički raditi na realizaciji projekta auto-put Temišvar-Beograd. Isti stav više puta su u Vršcu ponovili i čelnici Arada i Lugoža.

 

Komentari: 0

VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

ISTAKNUTE FIRME /iz kategorije/


Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;