Procenjena vrednost radova na pruzi Bar-Beograd iznosi 337 miliona eura, od čega na deo pruge u Crnoj Gori treba potrošiti 139 miliona eura, pokazuju podaci Studija za rehabilitaciju ove pruge, koju je uradila italijanska kompanija „Italferr“.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
Direktor „Direkcija za železnice“ Nebojša Obradović kazao je „Pobjedi“ da se ovim železničkim pravcem ostvaruje značajna privredna veza svih kompanija u Crnoj Gori, koje su vezane za masovne prevoze tereta.
- U rehabilitaciju pruge Beograd-Bar do sada je uloženo 20 miliona evra, u periodu od 2007. do danas. Iz kredita međunarodnih finansijskih institucija i sredstava pretpristupne pomoći nastavlja se dalje ulaganje u rehabilitaciju ove pruge – istakao je Obradović.
Crnogorski i srpski premijeri, Milo Đukanović i Aleksandar Vučić predložili su nedavno, na Konferenciji o Zapadnom Balkanu u Berlinu, potpunu rehabilitaciju pruge Beograd-Bar, kao i gradnju novog kraka pruge na relaciji Bijelo Polje-Berane-Peć-Priština. Prema tom planu, postojeća pruga Podgorica-Skadar bi bila potpuno rehabilitovana budući da je na tom saobraćajnom objektu saobraćaj potpuno ugašen.
Podsećamo da je crnogorski premijer imao konkretan predlog na Konferenciji u Berlinu da se razmisli o tome da Evropska komisija kreira širi investicioni paket prema zemljama Zapadnog Balkana koji bi, prije svega, pretendovao da pomogne boljem infrastrukturnom povezivanju unutar regiona, kao i boljem uvezivanju regiona sa ključnim evropskim koridorima.
Prema rečima Obradovića, na ovoj deonici se u svrhu rehabilitacije priprema tehnička dokumentacija za sanaciju 15 čeličnih mostova i 12 kosina, te pripremaju tenderi za kompletnu zamenu elektrovučnog postrojenja Trebešica, kao i tenderi za remont pruge Kolašin-Kos i Bioče Podgorica, a u toku je tenderska procedura za izbor najpovoljnijeg izvođača za sanaciju pet tunela na deonici Kos-Lutovo.
- U pripremi je tehnička dokumentacija za elektropostavnicu Podgorica i sanaciju 91 betonskog mosta. U najavi je i realizacija daljeg remonta gornjeg stroja od Kosa do Podgorice do 2020. godine. Traže se i dodatna sredstva za sanaciju aktivnih klizišta na deonici Sutomore-Bar. Iz navedenog se vidi da se nastavlja dalja modernizacija i revitalizaija ovog značajnog saobraćajnog pravca – rekao je Obradović.
On je naveo da je pruga Beograd-Bar povezana sa železničkim Koridorom X koji pripada kraku pruge koji povezuje Austriju, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju i Grčku, odnosno predstavlja krak pruge koji od Jesenica preko Ljubljane, Zagreba, Beograda i Skoplja ide prema Solunu, a delom od Srbije, tačnije od Niša i krak prema Bugarskoj, odnosno Crnom moru.
Direktor „Direkcija za željeznice“ naglasio je da je naročito iskazana potreba za povezivanjem Pljevalja sa prugom Beograd-Bar.
- Nalazišta uglja, lapora, olova, cinka i revitalizacija postojeće privrede i otvaranje novih privrednih subjekata vezanih za korišćenje tih sirovina usmereni su na transport železnicom. Na tu temu vođeno je više razgovora sa italijanskim i kineskim kompanijama – rekao je između ostalog Obradović.