INFONET-468X60-BANNER

Rekonstrukcija pruge Bar-Beograd koštala bi Crnu Goru 139 miliona evra

11.09.2014. | seebiz.eu

Procenjena vrednost radova na pruzi Bar-Beograd iznosi 337 miliona eura, od čega na deo pruge u Crnoj Gori treba potrošiti 139 miliona eura, pokazuju podaci Studija za rehabilitaciju ove pruge, koju je uradila italijanska kompanija „Italferr“.

Ilustracija (Foto: Pixabay.com)

Direktor „Direkcija za železnice“ Nebojša Obradović kazao je „Pobjedi“ da se ovim železničkim pravcem ostvaruje značajna privredna veza svih kompanija u Crnoj Gori, koje su vezane za masovne prevoze tereta.

- U rehabilitaciju pruge Beograd-Bar do sada je uloženo 20 miliona evra, u periodu od 2007. do danas. Iz kredita međunarodnih finansijskih institucija i sredstava pretpristupne pomoći nastavlja se dalje ulaganje u rehabilitaciju ove pruge – istakao je Obradović.

Crnogorski i srpski premijeri, Milo Đukanović i Aleksandar Vučić predložili su nedavno, na Konferenciji o Zapadnom Balkanu u Berlinu, potpunu rehabilitaciju pruge Beograd-Bar, kao i gradnju novog kraka pruge na relaciji Bijelo Polje-Berane-Peć-Priština. Prema tom planu, postojeća pruga Podgorica-Skadar bi bila potpuno rehabilitovana budući da je na tom saobraćajnom objektu saobraćaj potpuno ugašen.

Podsećamo da je crnogorski premijer imao konkretan predlog na Konferenciji u Berlinu da se razmisli o tome da Evropska komisija kreira širi investicioni paket prema zemljama Zapadnog Balkana koji bi, prije svega, pretendovao da pomogne boljem infrastrukturnom povezivanju unutar regiona, kao i boljem uvezivanju regiona sa ključnim evropskim koridorima.

Prema rečima Obradovića, na ovoj deonici se u svrhu rehabilitacije priprema tehnička dokumentacija za sanaciju 15 čeličnih mostova i 12 kosina, te pripremaju tenderi za kompletnu zamenu elektrovučnog postrojenja Trebešica, kao i tenderi za remont pruge Kolašin-Kos i Bioče Podgorica, a u toku je tenderska procedura za izbor najpovoljnijeg izvođača za sanaciju pet tunela na deonici Kos-Lutovo.

- U pripremi je tehnička dokumentacija za elektropostavnicu Podgorica i sanaciju 91 betonskog mosta. U najavi je i realizacija daljeg remonta gornjeg stroja od Kosa do Podgorice do 2020. godine. Traže se i dodatna sredstva za sanaciju aktivnih klizišta na deonici Sutomore-Bar. Iz navedenog se vidi da se nastavlja dalja modernizacija i revitalizaija ovog značajnog saobraćajnog pravca – rekao je Obradović.

On je naveo da je pruga Beograd-Bar povezana sa železničkim Koridorom X koji pripada kraku pruge koji povezuje Austriju, Sloveniju, Hrvatsku, Srbiju i Grčku, odnosno predstavlja krak pruge koji od Jesenica preko Ljubljane, Zagreba, Beograda i Skoplja ide prema Solunu, a delom od Srbije, tačnije od Niša i krak prema Bugarskoj, odnosno Crnom moru.

Direktor „Direkcija za željeznice“ naglasio je da je naročito iskazana potreba za povezivanjem Pljevalja sa prugom Beograd-Bar.

- Nalazišta uglja, lapora, olova, cinka i revitalizacija postojeće privrede i otvaranje novih privrednih subjekata vezanih za korišćenje tih sirovina usmereni su na transport železnicom. Na tu temu vođeno je više razgovora sa italijanskim i kineskim kompanijama – rekao je između ostalog Obradović.

 

Komentari: 0

Vezane kategorije


VESTI /iz kategorije/


REHAU-300X120-BANNER

Anketa

Kojom vrstom toplotne izolacije je izolovan vaš stan/kuća?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;