Radnicima firme "Pro industri", angažovane na izgradnji Žeželjevog mosta, deo duga je uplaćen i oni će privremeno obustavtiti proteste. Kako je za „Radio 021“ potvrdio jedan od radnika Zlatko Milanović, „Mostogradnja“ im je uplatila 2 miliona, ali i dalje veliki dug od 14 miliona dinara ostaje.
Ilustracija (Foto: Pixabay.com)
- Isplaćen je samo deo duga u iznosu od 2 miliona dinara, koji smo mi tražili protestujući, kako bismo izmirili potraživanje prema državi. Međutim, ostaje oko 14 miliona za koji se i dalje vode pregovori. Proteste smo samo trenutno obustavili, sačekaćemo rezultat razgovora, ako ne, onda ćemo urgirati kod viših instanci, recimo u Ministarstvu građevine – objašnjava on.
Milanović dodaje da će, ukoliko u narednih nekoliko dana pregovori sa rukovodstvom „Mostogradnje“ ne donesu rešenje, oni nastaviti da protestuju dok se njihovi problemi ne reše.
Direktor "Mostogradnje" Branko Knežević kazao je za „Radio 021“ da su razgovori o nastavku radova na Žeželjevom mostu u toku, ali da još uvek nema naznaka o ishodu. Kako navodi, do spomenutog duga je došlo jer „Mostogradnji“ nisu plaćeni izvedeni radovi po osnovnom ugovoru od septembra 2013. do danas.
- „Mostogradnja“ je u značajnoj meri svojim sredstvima finansirala radove na raščišćavanju Dunava u zoni centralnog rečnog stuba i izradu i montažu pomoćnih konstrukcija, težine 2.300t, za montažu lukova, čime smo iscrpeli sve naše finansijske mogućnosti. U najkraćem roku očekujemo razrešenje ove situacije i da se nakon isplate svih naših potraživanja, koja uključuju i potraživanja kooperanata, nastave radovi na projektu – kaže direktor „Mostogradnje“. Međutim, on je odbio da govori o iznosu duga, kao i o tome ko to sve duguje „Mostogradnji“.
Podsetimo da su radnici firme „Pro industri“ i ostalih firmi angažovanih na izgradnji Žeželjevog mosta protestovali nekoliko puta u poslednjih desetak dana, zbog milionskog duga „Mostogradnje“, koji preti da ih odvede u stečaj. Izgradnja Žeželjevog mosta počela je 2011. godine, ali su radovi više puta prekidani i rokovi probijani, jer od samog početka izgradnje, traju nesuglasice između investitora, „Železnica Srbije“ i izvođača radova špansko-italijanskog konzorcijuma „Azvi“, u vezi sa visinom troškova radova.