Most "Hammersmith" u Londonu trenutno je zatvoren za saobraćaj, pa je shodno situaciji kompanija Foster + Partners osmislila projekat njegove sanacije. Kompanije je došla na ideju da ovaj most osposobi i tokom radova tako što će ga "preurediti" u dvospratni. Idejno rešenje podrazumeva umetanje odvojenog dela podignutog iznad originalne konstrukcije. Ova dodatna paluba omogućila bi promet vozila iznad pešačko-biciklističke staze, oslobađajući prostor radnicima za obavljanje osnovnih popravki.
Most "Hammersmith" u Londonu (Foto: Foster + Partners)
Privremeni prelaz mogao bi biti izgrađen iz dva dela i umetnut preko mosta s obe strane tako što bi se spojio na sredini. Konstrukcija poduprta nosačima sa obe strane, omogućila bi da se most, koji je trenutno zatvoren, ponovo otvori za pešake i vozila dok se vrše popravke. Koristeći palube kao platformu, radnici bi mogli da uklone delove mosta i odnesu ih na specijalne popravke.
Iz kompanije Foster + Partners rekli su da su predstavili svoj projekat gradskim čelnicima i da se nadaju da će njihov koncept koji ekonomski i efikasno rešava dva izazova za most star 133 godina biti prihvaćen. Dodali su i da se ovim predlogom obezbeđuje na veoma brz način privremeni prelaz, istovremeno pružajući sigurnu potporu za pristup i obnovu postojećeg mosta.
Most "Hammersmith" u Londonu (Foto: Foster + Partners)
Most "Hammersmith" preko Temze zatvoren je od 13. avgusta 2020. godine, jer je smatran nesigurnim. Senzori postavljeni na most otkrili su mikrooštećenja u postoljima od livenog gvožđa. Zbog decenija nekontrolisanja korozije, most je došao u stanje da bi svakog trenutka mogao da se sruši.
Troškovi popravke mosta samo da se stabilizuje procenjeni su na 46 miliona funti , dok za celokupnu sanaciju i vraćanje u promet treba izdvojiti 141 milion funti. Predlog koji je dala firma Foster + Partners mogao bi da se pokaže kao isplativo rešenje jer će omogućiti da se most ponovo otvori za 22.000 vozila koja su svakodnevno prelazila preko njega.
Radnici bi preko donjeg dela mosta mogli na siguran način da pristupe originalnoj konstrukciji mosta i delovima koji se trabaju sanirati. Uklanjanje i popravka elemenata izvan gradilišta bilo bi lakše, a takođe bi se smanjila i buka i smetnje.
Iz kompanije COWI, koja je partner u projektu, rečeno je da je ovaj pristup praktičan i izvodljiv, kao i da je iskustvo pokazalo je da je sanacija mostnih konstrukcija izvan lokacije sigurnija i kontrolisanija, dok takođe rezultira i kvalitetnijiem konačnom ishodu kada se konstrukcija ponovo postavi.
"Hammersmith Bridge" je prvi gvozdeni viseći most postavljen preko Temze. Karakterišu ga zelena i zlatna boja, sa monumentalnim kulama i heraldičkim simbolima.