Toyota trenutno radi na pripremi zamljišta od oko 70ha u podnožju planine Fudži gde planira da izgradi i testira prototip budućeg pametnog grada koji će se napajati vodonikom. Projekat će uključivati samoupravljiva vozila na vodonične gorive ćelije, robote i druga visokotehnološka rešenja. "Woven City” će iz temelja biti protkan različitim vrstama tehnologija i predstavljaće jedno od najboljih futurističkih mesta za život na svetu.
“Woven City” (foto: Toyota)
Početak izgradnje je planiran 2021. godine. Koncept “Woven City” baziraće se na mreži staza koje imaju za cilj da odvoje rayličite vrste saobraćaja, pa će se tu nalaziti pokretne podloge za samoupravljiva vozila, pešačke staze i staze za motorna vozila srednje brzine poput električnih skutera, bicikala, skejtbordova i trotineta. Zbog toga što su ulice danas prenarpane različitim učesnicima u saobraćaju različitih brzina, došlo se do ideje da se svaka ulica optimizuje za određeni tip vozila.
Pešačke staze i staze za vozila srednje brzine obezbediće ljudima transport sa tačke A na tačku B da pritom ne moraju napustiti park-prostor za rekreaciju pun zelenila. Sva samoupravljiva Toyotina vozila biće sa pogonom na vodonik.
“Woven City” (foto: Toyota)
Japan i Koreja su odlučni što se tiče korišćenja tečnog vodonika kao goriva, možda zato što bi im to moglo omogućiti da presele značajne emisije koje su uključene u proizvodnju ovog „čistog goriva“ u zemlje poput Australije, koje su spremne da ga proizvode i isporučuju na brodovima koji koriste dizel kao gorivo. Tečni vodonik je izrazito energetski neefikasan za proizvodnju (zahteva upotrebu velike količine čiste vode), težak je za skladištenje i transport i vrlo eksplozivan u vazduhu.
Pored svega toga, Toyota se ipak odlučila za vodonik i biće zanimljivo videti kako će se koristi za svakodnevne aktivnosti.
“Woven City” (foto: Toyota)
Ovaj pametni grad projektovala je danska arhitektonska kompanija BIG na čelu sa Bjarke Ingelsom. “Woven City” će biti specifičan jer će se za projekat izgradnje koristiti održiva drvena građa i tradicionalni japanski stil povezivanja drvenih elemenata u kombinaciji sa savremenim tehnikama gradnje uz pomoć robota. Na svakom krovu će se nalaziti solarni paneli i planirano je da svaki dom ima spektakularni pogled ka planini.
Skladišta vodonika nalaziće se pod zemljom gde će se vršiti i filtriranje vode. Postojaće i podzemna služba za dostavu, gde će mali roboti voditi računa o pošti i pošiljkama, tako što će se trasnportovati malim liftovima koji će ih dovoditi direktno u svaki dom.
“Woven City” (foto: Toyota)
Toyota planira da projekat “Woven City” korsti za testiranje svih vrsta tehnologija, bilo one za kućnu ili javnu upotrebu - roboti kućni pomoćnici, frižideri koji se pune sami, uređaji za praćenje zdravlja i kante za smeće koje se same prazne.
Svuda će biti postavljeni senzori gde će se uz pomoć veštačke inteligencije prikupljati podaci koji će se koristiti kako bi se olakšao svakodnevni život i transport i kako bi bili efikasniji.
“Woven City” (foto: Toyota)
U planu je da u “Woven City-ju” živi oko 2.000 ljudi. Toyota će prioritet dati svojim istraživačima, ali će mogućnost imati i svi ostali. Ovaj projekat je veoma ambiciozan i da li će Toyota ostvariti sve zamišljeno ostaje da se vidi.