Nakon što ga je nemačka država Hesse prvi put naručila u augustu 2017. godine projekat izgradnje deonice elektrifikovanog dela auto-puta tek je sada pušten u upotrebu. Tačnije, Siemens je dodao završne detalje u sistem i sada ga prvi put „lansirao“. Namenjen kao zeleno rešenje za drumski teretni saobraćaj, „eHighway“ prati slične instalacije kao što su u drugim zemljama i nada se da će pokazati kako čistiji transport može doprineti značajnijim uštedama u troškovima goriva i zagađenju.
Siemens je prvi put izašao sa svojom idejom za „eHighway“ još 2012. godine. Hibridni dizel/električni kamioni opremljeni sa namenskim pantografima mogu da se priključe na dalekovode koji se nalaze iznad njih i da se kreću po auto-putu do 90km/h koristeći samo struju. Verzije ovog „eHighway“ postavljenje su u SAD-u i Švedskoj, a sada i duž nemačkog Autobahna.
Otvara se auto-put za kamione na električni pogon u Nemačkoj (foto: Siemens)
Dužina „eHighway“ od čvorišta Zeppelinheim/Cargo City Süd na aerodromu Frankfurt do Darmstadt/Weiterstadt je 10km i ovde će sistem prvi put biti testiran na javnom auto-putu u Nemačkoj. Ako sve bude prema planu, sistem će pokazati izvodljivost nadzemnih kontaktnih sistema na auto-putu, kao i koliko energije mogu da uštede vozila i zagađenje koje mogu da izbegnu.
Sistem je dvostruko efikasniji od motora sa unutrašnjim sagorevanjem i stoga koristi samo polovinu energije. Ako bi se na ovakav način elektrifikovalo 30 procenata nemačkog saobraćaja na auto-putevima, i to putem obnovljivih izvora, to bi poništilo 6.000.000 tona CO2. Do tada bi se moglo uštedeti 20.000€ kamionom od 40 tona koji putuje 100.000km duž Siemensove e-magistrale.