Bjarke Ingels Group (BIG) je u saradnji sa firmom Barcode Architects kreirao impresivan projekat mešovite namene za jezero u Amsterdamu u Holandiji. Ovaj projekat će uključivati stanove nulte energije kojima će moći da se pristupi brodom, automobilom i peške. Dizajn podseća na BIGov nagrađivani projekat „Via 57 West“.
Projekat pod nazivom „Sluishuis“ (ili „Lock House“) je pobednik arhitektonskog konkursa i biće smešten na IJ jezeru u Amsterdamu. Zgrada će obuhvatiti ukupno 380 stanova nulte energije, odnosno stanova koji proizvode otprilike onoliko energije koliko i koriste. Projekat će obuhvatiti i oko 4.000 kvadratnih metara komercijalnih i zajedničkih prostorija, 240 podzemnih parking mesta i pristanište za do 30 čamaca.
Kao i „Via 57 West“, dizajn je baziran na klasičnom evropskom stambenom bloku sa dvorištem. Bočna strana sadrži „odsečene“ delove i niz kaskadnih terasa sa javnom stazom koja vodi do platforme na krovu sa koje se može posmatrati okolina.
Strane okrenute ka vodi su podignute, puštaju vodu u unutrašnjost i omogućavaju pristup brodovima. Ovaj uzdignuti deo takođe doprinosi pogledu ka dvorištu i povećava ulazak dnevne svetlosti.
„Nakon provedenih niza godina kada sam se formirao kao arhitekta u Holandiji na kraju 20. veka, ovo mi sada izgleda kao povratak kući da bih doprineo arhitekturi grada koji sam voleo i kome sam se divio toliko dugo", kaže Bjarke Ingels. „Naš „Sluishuis“ je zamišljen kao gradski blok u centru Amsterdama koji pluta na IJ jezeru i sadrži sve aspekte gradskog života."
Projekat će uključivati šetalište oko zgrade, biće formiran veštački arhipelag gde će biti pristanište brodova, škola jedrenja i plutajući vrtovi.
Iz firme BIG kažu da će se silueta „Sluishuis“ menjati u zavisnosti od ugla gledanja. Iz vode će izgledati kao pramac broda (ponovljena tema za firmu) a iz grada će izgledati kao dobrodošla zelena zajednica.
Naravno, sa kućama nulte energije, može se očekivati značajan održivi dizajn. Ono što se zna je da će projekat nastojati da smanji negativan uticaj na okolinu tokom izgradnje, da će ograničiti ukupnu emisiju CO2 i da će koristiti obnovljiva sredstva. Još uvek se ne zna očekivani datum završetka.