Izrael je predstavio svoju temu na Venecijanskom bijenalu 2016.: „LifeObject: Merging Architecture and Biology“. Njihov paviljon će se sastojati od skulpturalne postavke velike razmere i sedam špekulativnih arhitektonskih scenarija koji se odnose na Izrael. Izložba će se fokusirati na odnos između biologije i arhitekture, delujući kao „istraživački orijentisana platforma“.
Tim kustosa, uključujući arhitekte Bnaya Bauer, Arielle Blonder, Noy Lazarovich, naučnika doktora Ido Bachelet i kustosa doktorku Yael Eylat Van-Essen, pozvali su sedam grupa arhitekata i naučnika - među kojima i profesora Dan Shechtman, dobitnika Nobelove nagrade – „da udruže svoje znanje i preorijenitišu svoj pristup prema arhitekturi".
Izložba uključuje ideje koje se mogu implementirati kao i „nove vizije za budućnost“, sa primerima u rasponu od korisćenja nano-materijala koji prirodno kontrolišu transparentnost u „pustinjskim“ strukturama, do korišćenja tehnika za lečenje raka da se bave urbanim zgušnjavanjem.
Samodržeća struktura inspirisana 3D skeniranjem gnezda ptica nalazi se u središtu izložbe. Nazvana „LifeObject“, ova struktura „se talasa i krivi kroz ceo donji sprat paviljona“. Kombinujući kompozitne, pametne i biološke materijale, „LifeObject“ predstavlja „živu strukturu“. Ljudsko prisustvo oko strukture otvara „kabinet zanimljivosti“, „ispunjen biološkim materijalima od kojih se očekuje da će imati značajan uticaj na arhitektonski dizajn i izgradnju“.
Konceptualni temelj izložbe je „otpornost“, „bitan element bioloških sistema koji se odnosi na njihovu sposobnost da se nose sa šokom ili traumom“. Ova tema „donosi povećan značaj Izraelu i njegovom geo-političkom kontekstu, gde stanje krize kontinuirano raste i u velikoj meri utiče na kvalitet života i prostornog dizajna“.