Oprema za proizvodnju duvana i umetničko delo stoje rame uz rame u okviru muzeja oivičenog pločicama u španskoj provinciji Kaseres (Cáceres), koga je projektovao lokalni studio Losada García Arquitectos.
Kulturni centar La Gota domaćin je povremenih događaja, stalnih izložbi slika umetnice Sofije Feliu i Muzeja duvana u opštini Navalmoral – nekad je tu bila kuća u okviru velike fabrike duvana.
Lokalna firma Losada García napravila je građevinu od pet tomova naslaganog stakla koji su prikazani kao šahovski šablon od terakote odnosno nijansiranih keramičkih pločica.
Svaka kutija je različiti projekat i svaka je pod drugačijim uglom od one ispod nje – u odnosu na lišće i stabljike duvana – sa pogledom na grad.
„Geometrija centra se pripisuje strukturi biljke duvana“, objasnile su arhitekte.
„Pet spratova je postavljeno na pet nepravilno raspoređenih kutija, jedna iznad druge“, rekle su arhitekte. „Spratovi su tako raspoređeni da deluje kao da kutije lete da bi se stvorio efekat kutije sa druge strane.“
Svetlozeleno stepenište penje se kroz središte prostora od 1220 m² koje je izgrađeno 1930-ih na mestu srušenog objekta. Dalje vodi do galerije u kojoj se nalaze poljoprivredne mašine, skulpture i slike.
„Zavesa“ od keramičkih pločica pokriva zastakljene zidove, i one postavljene u mrežu napravljenu od čeličnih pletenica dozvoljavaju „prošaranom“ svetlu da uđe u galeriju – slično tehnici korišćenja pločica crepa od strane Kengo Kume na Narodnom muzeju umetnosti u Kini.
Šablon fasade i farbanje je bazirano na tradicionalnim načinima duvan-sušenja primenjenih na objektima, kao i kod lokalnih stambenih jedinica.
„Unutrašnjost objekta donosi atmosferu osvetljenosti kroz keramičku „tkaninu“ inspirisanu tradicionalnom ciglom koja se može naći u ovakvim objektima“, rekla su arhitekte.
„Svetlo ulazi kroz rupe u fasadi“, objasnili su. „To stvara nematerijalizovanu fasadu sa prefinjenim geometrijskim oblicima, koji omogućavaju filtriranje sunčeve svetlosti kroz zidove.“
Zid na kome je zasađeno lokalno rastinje, uključujući i duvan, proteže se od ulaza do jedne strane objekta.
Kulturni centar La Gota je poslednji u nizu projekata koji favorizuju izgradnju nepravilno naslaganih blokova. Oni koji takođe prate ovaj trend su Herzog & de Meuron koji imaju plan za drveno-oklopljenu Galeriju umetnosti u Vankuveru, zatim BIG-ov projekat „Two World Trade Center“ i neboder od složenih staklenih kutija Ole Scheeren-a u Vankuveru.