INFONET-468X60-BANNER

Japan sprovodi testiranja novog Maglev brzog voza koji dostiže 500km/h

08.10.2014. | Inhabitat

Japan je izumeo brzu železnicu 1964. godine sa Šinkansen vozom u obliku metka, a i sada je zemlja izlazećeg sunca vodeća u stvaranju sledeće generacije brzih vozova sa prvim javnim testom novog voza sa magnetnom levitacijom (Maglev) koji dostiže 500km/h. 

Vozovi brze železnice se kreću na konvencionalnim prugama, ograničeni sa maksimalnim brzinama od oko 320km/h, dok novi Maglev voz može da dostigne neverovatnih 500km/h koristeći „L-Zero“ tehnologiju - i on može da prebaci putnike od Tokija do Nagoje za samo 40 minuta. Očekuje sa da će sistem biti u funkciji do 2027. godine.

Kompanija „Central Japan Railway“ je izvela javnu demonstraciju u kojoj je voz prvo dostigao brzinu od 160 km/h, a potom je ubrzao na čak 500 km/h. Tehnologija „L-Zero“ koristi magnete umesto točkova, tako da voz lebdi iznad šina i tako se kreće, omogućavajući mnogo bržu i ugodniju vožnju.

Testovi u kojima će se prevoziti putnici će početi ovog novembra. Kada železnička pruga duga 286 kilometara bude konačno otvorena, postojaće ukupno šest stanica: Šinagava, Sagamihara, Kofu, Nagano, Nakacugava i Nagoja.

Japanci puno ulažu u novu generaciju Maglev vozova, koje žele i da izvoze. Nedavno je Japanska vlada ponudila pet milijardi dolara za izgradnju Maglev voza koji bi prevozio putnike od Vašingtona do Baltimora za samo 15 minuta, sa mogućnošću proširenju do Njujorka.

Jedini Maglev voz koji je trenutno operativan nalazi se u Kini. Taj voz prelazi udaljenost od 30,5 km od aerodroma do grada za sedam ili osam minuta, a njegova maksimalna brzina iznosi 431 km/h.

 

Komentari: 0

TEKSTOVI /iz kategorije/


Anketa

Koja vrsta pokrivke se nalazi na krovu vašeg objekta?
DARKO 15.04.2024.
Nadam se da će ulazak u tunel biti kroz par...
Nemanja 31.03.2024.
A coskovi kako se zidaju?
Miodrag 30.03.2024.
Kuću sam počeo da gradim na porodicnom iman...
Milan 30.03.2024.
Kad završe Ameri ovaj hotel nebi bilo loše ...
Dr 20.03.2024.
Najveća prednost betonskog crepa u odnosu n...

;