Naučnici sa Điaotong univerziteta u Kini su navodno izgradili Maglev voz koji bi mogao da dostigne brzinu od 2.900 kilometara na čas. Prema Dejli Mejlu (The Daily Mail), vakuum se koristi za smanjenje otpora vazduha. Vođa projekta, dr Deng Zigang tvrdi da bi on mogao da se koristi u vojne svrhe ili za lansirne svemirske sisteme, kao i za transport ljudi i robe.
Maglev vozovi koriste elektromagnetizam da podignu voz iznad šina i da obezbede pogon. Uklanjanjem potrebe za kontakt sa površinom preko točkova, trenje se znatno smanjuje i brzina može da se poveća. Oni, takođe, obezbeđuju laganiju i lepšu vožnju za putnike u odnosu na površinske alternative, i više su otporniji na vremenske uslove.
Trenutni najbrži Maglev voz za prevoz putnika može da putuje brzinom od 431km/h, a čak je jednom i dostigao brzinu od 501km/h u fazi testiranja. Šangajski Maglev voz je pušten u rad aprila 2004. godine i putuje na trasi dugačkoj 30,5 kilometara od centra Pudong okruga u Šangaju do Šangajskog Pudong međunarodnog aerodroma.
Na ovim brzinama, otpor vazduha postaje ozbiljan problem. Članak u Dejli Mejlu navodi istraživanje doktora Ziganga u kome piše: „Ukoliko brzina voza pređe 400 kilometara na sat, više od 83 odsto vučne energije će se rasipnički proćerdati zbog otpora vazduha.“
Ideja uvođenja Maglev voza u vakuum, samim tim, deluje kao logičan izbor. To bi povećalo njegovu potencijalnu maksimalnu brzinu i poboljšalo njegovu energetsku efikasnost. Ovaj princip je sličan onom na kome je baziran projekat „Evacuated Tube Transport“, koji bi teoretski mogao da transportuje ljude između Njujorka i Pekinga za dva sata.
Nakon tog predloga, Elon Musk je predložio koncept Hiperlupa (Hyperloop), koji iako ne koristi princip vakuuma da smanji otpor vazduha, ipak potencijalno može da postigne brzine do 1.220 kilometara na čas. Koncept doktora Ziganga će čak i taj predlog ostaviti u prašini.
Prilikom razvoja voza, doktor Zigang je prvo morao da napravi malu, prstenastu verziju sistema železničke trake na daljinsko upravljanje na kojoj bi Maglev vozilo moglo da ubrza do 25km/h. To je postignuto februara ove godine, nakon čega je dodat omotač kako bi se stvorio unutrašnji vakuum.
Sa stvorenim vakuumom, vozilo je navodno bilo u stanju da ubrza do maksimalne brzine od 50km/h. Prototip voza je, naravno, bio bez putnika i bio je ograničen sa malim poluprečnikom od šest metara prstena putne trase.
„Značaj ovog projekta je taj da će on biti prvi koji će realizovati prototip budućeg transporta evakuacione cevi“, kaže Zigang, a prenosi Dejli Mejl. „U ovom trenutku, mi sprovodimo testove na novom sistemu. Objavićemo naša dostignuća nakon uspešnog testiranja u bliskoj budućnosti.“
Nama ostaje da čekamo rezultate tog istraživanja i da se nadamo budućnosti u kojoj će transport ljudi i robe biti značajno poboljšan.