Uprkos fasadi bez i jednog otvora i činjenici da je smešten na veoma osenčenoj parceli, ovaj stambeni objekat arhitektonskog biroa mA-style Architects u gradu Tojokavi u Japanu je preplavljen prirodnom svetlošću. Zahvaljujući veštom usmeravanju sunčeve svetlosti u zgradu i korišćenjem reflektivnih unutrašnjih zidova, enterijer je prilično prozračan i pun svetlosti.
Lokacija zgrade se nalazi na placu koje je osenčeno na južno strani od strane dvospratne susedne zgrade. Iz ovog razloga su arhitekte Acuši Kavamoto i Majumi Kavamoto želeli da stvore zgradu koja će dobijati što je više moguće svetlosti u enterijeru. Zgrada, sa belom fasadom u veliki drvenim panelima, inicijalno odaje povučeni i prilično zatvoreni utisak.
Svetlarnik oivčava krovnu ravan na vrhu približno kvadratne kocke, puštajući sunčevu svetlost u unutrašnjost, gde se ona zatim deli preko niskih krovnih greda i reflektuje difuzno od strane drvenih zidova koji su postavljeni pod blagim uglom. Mekana i ravnomerno raspoređena svetlost ispunjava ceo unutrašnji prostor i u određenoj meri ga takođe uokviruje.
Kuhinjski, kupatilski i radni prostori su postavljeni ispod kontura svetlarnika. Prostori za privatnost, izdvajanje i skladištenje su predviđeni u četiri kutije različitih veličina raspoređenih u naizgled nasumičan način. Putanje i otvoreni prostori koji se forimiraju između njih su zamišljeni kao komunikacione i javne zone.
Ova „živa platforma“ je napravljena od kružnog „radnog hodnika“ u smislu visine i materijala niskih drvenih podijuma koji prave razliku između privatnih i društvenih zona od perimetra od betona. Zgrada nema vrata osim onih ulaznih, a merdevine obezbeđuju pristup otvorima na drugom nivou kutijastih soba.
Konfiguracija unutrašnjeg prostora donekle podseća na mali grad smešten u okviru većeg grada, gde javne zone i prolazi ispunjavaju funkciju trgova ili staza između kocki grupisanih oko njih koji deluju poput malih kuća. Na ovaj način su arhitekte želele da prožmu kuću sa fleksibilnošću i raznovrsnošću funkcija za potrebe stanara.
Fotografije: Kai Nakamura