Baš kao što dobar obrok može biti uništen od strane previše kuhinjske soli, nanošenje previše natrijum hlorida na površine puta kako bi se sprečilo njihovo zaleđivanje može imati štetan uticaj na vozila, infrastrukturu i životnu sredinu. Inženjeri sa španskog Univerziteta Karols III (UC3M) su razvili optički senzor koji ima za cilj da spreči prekomerno polivanje soli detektovanjem količine soli koja se već nalazi na putu u realnom vremenu.
Tretman puteva sa solju, koji je zasnovan na vremenskoj prognozi, se često sprovodi bez obzira da li na putu već ima dovoljno soli iz prethodnih aplikacija (makar u razvijenim državama). Marta Ruiz-Ljata, predavač na Odeljenju za elektronske tehnologije na Univerzitetu Karlos III ističe da primena viška soli nije samo rasipanje, već ima i korozivne efekte na vozila i infrastrukturu, oštećuje vegetaciju i kontaminira akvifere.
Kako bi se sprečio višak soljenja, inženjeri sa UC3M-a su razvili optički senzor koji je u stanju da detektuje koncentraciju soli nižu od 20 grama po metru kvadratnom (količina za koju se preporučuje da se ne prelazi) merenjem luminiscencije soli u odgovoru na izlaganje UV zracima.
Inženjeri kažu da kompaktna veličina i kratko vreme odziva senzora čine pogodnim za ugradnju na drumska vozila za održavanje, što je nešto što će se verovatno desiti u ne tako dalekoj budućnosti pošto je razvoj ovog sistema podržan od strane građevinske kompanije ALVAC S.A. koja je u poslu održavanja puteva preko 20 godina.
Tim trenutno radi na sistemu koji je dizajniran da prati niz parametara na putu i planira da integirše senzor soli u okviru njega. Optički senzor je detaljno opisan u članku objavljenom u časopisu Sensors and Actuators.